افشاگری یک زن علیه فیس بوک و اینستاگرام

کدخبر: ۴۴۵۴۱۲
یک مدیر سابق فیس بوک با ارائه برخی اسناد مخفیانه فیس بوک را متهم به زیر پاگذاشتن امنیت کودکان و نوجوانان به خصوص دختران کرده است.
افشاگری یک زن علیه فیس بوک و اینستاگرام

یکی از کارکنان سابق فیس بوک روز سه شنبه در برابر کنگره ایالات متحده  ، این شرکت بزرگ فناوری را متهم کرد که به دنبال منافع خود با وجود زیر پاگذاشتن  امنیت کودکان و نوجوانان است.

وی خواستار  نظارت شدیدتر دولت بر فیس بوک شد این نظارت با هدف  کاهش خطرات ناشی  از آسیب رساندن به کودکان تا تحریک خشونت سیاسی به دلیل اطلاعات غلط درخواست شده است.

یک تحقیقات داخلی نشان از آسیب ظاهری و روانی محتوای فیس بوک و اینستاگرام به برخی از نوجوانان داشته است. فرانسیس هاگن فیس بوک را متهم به عدم انجام تغییرات در اینستاگرام  برای رفع این ضعف کرد.

دهها هزار صفحه از اسناد تحقیقی داخلی که او قبل از ترک شغل خود به طور مخفیانه کپی کرده ، اتهامات هوگن را تأیید می کند.

اما او همچنین ایده های متفکرانه ای درباره نحوه ایمن سازی شبکه های اجتماعی فیس بوک ارائه داد. هاوگن مسئولیت استراتژی سود و ایمنی بیش از حد شرکت را در ابتدای کار با مدیرعامل مارک زاکربرگ بر عهده داشت.

هاوگن می گوید: "محصولات فیس بوک به کودکان آسیب می رساند ، تفرقه ایجاد می کند و دموکراسی ما را تضعیف می کند." "رهبری این شرکت می داند چگونه فیس بوک و اینستاگرام را ایمن تر کند اما تغییرات لازم را انجام نمی دهد زیرا آنها سودهای نجومی خود را بر مردم قرار داده اند."

وی گفت: "اقدام کنگره مورد نیاز است." آنها بدون کمک شما این بحران را حل نمی کنند. "

زاکربرگ روز سه شنبه در یادداشتی خطاب به کارکنان فیس بوک ، تصور هاوگن از این شرکت را به عنوان  گروهی که سود را بر امنیت کاربران ترجیح می دهد یا محتوای تفرقه انگیز ایجاد می کند ، رد کرد.

با این حال ، او ظاهراً با هاوگن در مورد نیاز به به روز رسانی مقررات اینترنت موافق است و می گوید که این امر باعث می شود شرکت های خصوصی مجبور نباشند در مورد مسائل اجتماعی به تنهایی تصمیم گیری کنند.

زاکربرگ می نویسد: "ما متعهد هستیم که بهترین کار را انجام دهیم ، اما در برخی از سطوح ، کنگره منتخب ما به طور دموکراتیک ، نهاد مناسب برای ارزیابی موازنه بین برابری های اجتماعی است."

دموکرات ها و جمهوری خواهان در مورد افشای نحوه برخورد فیس بوک با خطرات احتمالی برای نوجوانان اینستاگرام وحدت کمیابی نشان داده اند و لوایح دو حزبی برای رسیدگی به مشکلات رسانه های اجتماعی و حریم خصوصی داده ها افزایش یافته است. اما تصویب قانون از طریق کنگره مشکلی سنگین است. کمیسیون تجارت فدرال در سال های اخیر موضع سختگیرانه تری در قبال فیس بوک و دیگر غول های فناوری اتخاذ کرده است.

به عنوان مثال ، هاوگن پیشنهاد کرد که حداقل سن برای پلت فرم اشتراک گذاری محبوب فیس بوک در اینستاگرام از 13 سال به 16 یا 18 سال افزایش یابد.

او همچنین محدودیت های درمان های احتمالی را پذیرفت. فیس بوک ، مانند دیگر شرکت های رسانه های اجتماعی ، از الگوریتم ها برای رتبه بندی و توصیه محتوا به فیدهای خبری کاربران استفاده می کند. وقتی رتبه بندی بر اساس مشارکت - مانند لایک ، اشتراک گذاری و نظرات - مانند فیس بوک است ، کاربران می توانند در برابر دستکاری و اطلاعات غلط آسیب پذیر باشند. هاوگن ترجیح می دهد رتبه بندی به ترتیب زمانی باشد. هاوگن می گوید تغییر در جریان محتوا در سال 2018 به تفرقه افکنی و اراده بد در شبکه ای که ظاهراً برای نزدیک شدن مردم به یکدیگر ایجاد شده است ، کمک کرده است.

هاوگن گفت که معتقد است فیس بوک قصد ایجاد یک بستر مخرب را نداشته است. او گفت: "من نسبت به فیس بوک همدلی زیادی دارم." "اینها واقعاً س سئوالات سختی هستند و من فکر می کنم آنها کمی گرفتار و منزوی هستند."

هاوگن با اشاره به زاکربرگ ، که بیش از 50 درصد از سهام رأی فیس بوک را کنترل می کند ، گفت: "در نهایت ، پول با مارک متوقف می شود." "هیچ کس در حال حاضر مارک را جز خودش مسئول نمی داند."

هاوگن گفت معتقد است که مارک زاکربرگ با برخی از تحقیقات داخلی که نگرانی ها را در مورد تاثیرات منفی احتمالی اینستاگرام نشان می دهد ، آشنا است.

کمیته فرعی در حال بررسی استفاده فیس بوک از اطلاعاتی است که محققان  در مورد اینستاگرام جمع آوری کرده اند. این یافته ها می تواند نشان دهنده آسیب احتمالی برای برخی از کاربران جوان آن ، به ویژه دختران باشد ، اگرچه فیس بوک علناً آثار منفی احتمالی را کم اهمیت جلوه داد. برای برخی از نوجوانان  با تمرکز بصری منجر به مشکلات روحی و روانی می شود و در برخی موارد اختلالات خوردن و افکار خودکشی نشان می دهد. در یک مطالعه داخلی ، 13.5 درصد از دختران نوجوان گفته اند که اینستاگرام این کار را می کند 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید