ثبت نام برای لاتاری رایگان است /زمان ثبت نام لاتاری 2023

کدخبر: ۴۴۵۹۲۱
اقتصادنیوز : هر ساله در اواسط مهر ماه، تب شرکت در لاتاری بالا گرفته و بسیاری از ایرانیان شانس خود را برای مهاجرت به آمریکا می‌آزمایند. چرا که لاتاری آمریکا یکی از ارزان ترین راه های مهاجرت به آمریکا محسوب می‌شود که در کنار ارزش بالای گرین کارت و اختیارات متعددی که به اشخاص می‌دهد آن را تبدیل به یکی از پرمتقاضی ترین برنامه‌های مهاجرتی دنیا کرده است. در این مقاله به شرایط ثبت نام لاتاری، مهاجرت و اخذ اقامت دائمی آمریکا از طریق لاتاری، با لست سکند همراه باشید.
ثبت نام برای لاتاری رایگان است /زمان ثبت نام لاتاری 2023

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از سایت لست سکند ،لاتاری چیست؟در کجا ثبت نام کنیم؟  ثبت نام لاتاری 2023 , شرایط ثبت نام در لاتاری، مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در لاتاری ، آیا شهروندان ایرانی می‌توانند از طریق لاتاری به آمریکا مهاجرت کنند؟

لاتاری چیست؟

لاتاری آمریکا یک برنامه تنوع نژادی است که نخستین بار در سال 1990 میلادی جهت حضور شهروندان مختلف و افزایش تنوع نژادی در آمریکا ایجاد شد، از این جهت ویزای گوناگونی یا Diversity Visa عنوان دیگری است که در کنار لاتاری (lottery) شناخته می‌شود. در این برنامه سالانه  55.000 نفر که به صورت تصادفی انتخاب شده‌اند شانس اخذ اقامت دائمی و گرین کارت را خواهند داشت که سهم ایرانیان از این برنامه 3.000 نفر است.

مزایای برنده شدن در لاتاری آمریکا

شرکت در این برنامه رایگان است

یکی از ارزان ترین و سریع ترین روش‌های مهاجرتی در جهان محسوب می‌شود

نیازی به تحصیلات عالی، سمت شغلی خاص و ... نخواهد داشت

الزامی برای تسلط به زبان انگلیسی وجود ندارد و نمره آزمون‌هایی مانند IELTS یا تافل از شما در خواست نمی‌شود

امکان تحصیل یا کار کردن در آمریکا

امکان زندگی در هر ایالت و شهری که تمایل دارید

هیچ محدودیت سنی وجود نداشته و تمامی افراد با هر سنی می توانند در لاتاری شرکت کنند (جوانانی که کمتر از 18 سال سن داشته باشند باید توسط والدین خود ثبت نام شوند)

در کجا ثبت نام کنیم؟  ثبت نام لاتاری 2023

اگر خواهان شرکت در لاتاری هستید می‌توانید با مراجعه به آدرس .dvlottery.state.gov (سایت ثبت نام لاتاری) به طور رایگان در این برنامه ثبت نام کنید. در صورت ثبت نام در سایت ثبت نام لاتاری توجه داشته باشید که کوچک‌ترین اشتباه در درج اطلاعات، سبب حذف شما از قرعه کشی خواهد شد. این اتفاق در عدم رعایت شرایط عکس لاتاری بسیار شایع است.

شرایط ثبت نام در لاتاری

ثبت نام در لاتاری نیازمند به 2 شرط اصلی است و در صورت نبود هر کدام از این 2 مورد متقاضیان قادر به شرکت در لاتاری نخواهند بود.

1. متقاضیان باید ملیت یکی از کشورهای واجد شرایط را داشته باشند: همانطور که گفته شد هدف از صدور ویزا گوناگونی جذب نژادهای مختلف است. بنابراین امکان شرکت در لاتاری برای شهروندان چینی، هندی، کانادایی و ... که به تعداد قابل توجهی در آمریکا ساکن هستند امکان پذیر نخواهد بود. اما از سوی دیگر، افراد با ملیت‌های ایرانی، دانمارکی، ژاپنی که طیف کمتری از جمعیت آمریکا را تشکیل داده‌اند مجاز به شرکت هستند.

2. متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم یا دو سال سابقه کاری باشند: نکته مهم شرط تحصیلی این است که مدرک دیپلم 12 ساله باشد. بنابراین شرکت کنندگانی که دارای دیپلم 11 ساله هستند (مانند دیپلم‌های فنی) باید 1 سال تحصیلی دیگر نیز چه در دانشگاه و چه در مقطع پیش دانشگاهی سپری کنند. البته در صورت امکان پذیر نبودن این شرط متقاضیان می‌توانند با ارائه اسنادی دال بر اشتغال آن‌ها بر کاری تمام وقت به مدت دو سال یا معادل آن به صورت پاره وقت واجد شرایط برای شرکت در لاتاری باشند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام در لاتاری

اطلاعات لازم جهت تکمیل اطلاعات هویتی

یک قطعه عکس دیجیتالی: این عکس از شرایط بخصوصی پیروی می‌کند که عبارتند از: داشتن رزولشن 600 در 600 (dpi300)، زمینه سفید، فرمت JPEG، خنثی بودن حالت چهره، مشخص بودن کامل صورت و ...

پاسپورت: نیاز به پاسپورت را می‌توان از آخرین تغییرات اعمال شده در لاتاری دانست. نیاز به تکمیل کردن اطلاعات پاسپورت از لاتاری 2021 جهت جلوگیری از اقدامات شیادانه اجباری شده و در حال حاضر در ثبت نام لاتاری 2023 نیز یکی از ملزمات به‌حساب می‌رود.

با وجود اینکه جمع آوری مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام لاتاری بسیار آسان بوده، اما توجه داشته باشید که در صورت ثبت نام رعایت جزئیات بسیار حائز اهمیت است و متقاضیانی که اطلاعات خود را به اشتباه درج کنند به قرعه کشی لاتاری راه پیدا نخواهند کرد.

آیا شهروندان ایرانی می‌توانند از طریق لاتاری به آمریکا مهاجرت کنند؟

ملاحظه کردید که ایرانیان هیچ محدودیتی برای ثبت نام در لاتاری و برنده شدن ندارند و همچنین ایران از بدو تشکیل برنامه لاتاری در آمریکا جزو کشورهای واجد شرایط بوده است. تنها موردی که سبب سخت شدن مهاجرت ایرانیان شده بود، تراول بن سوم ترامپ بود که آن‌ هم به طور کامل منعی در ثبت نام، برنده شدن و ویزای ایرانیان ایجاد نمی‌کرد. 

اما با روی کار آمدن جو بایدن محدویت تراول بن سوم و سایر محدویت‌های ایرانیان برای سفر به امریکا برداشته شد و پیش بینی می‌شود ایرانیان بدون مشکلی و همانند دورهای قبل بتوانند به راحتی دیگر کشورهای واجد شرایط در لاتاری آمریکا ثبت نام کنند.

در نهایت اگر قصد مهاجرت به آمریکا را دارید بدون شک ثبت نام در لاتاری یکی از بهترین روش‌های ممکن خواهد بود. علاوه بر رایگان بودن، شرایط آسان ثبت نام و شانس بالای ایرانیان در برنده شدن (به ویژه از زمان اجباری شدن پاسپورت)؛ اقامت در آمریکا به وسیله لاتاری گرین کارت یکی از آسان ترین روش های مهاجرت ایرانیان به آمریکا می‌تواند باشد. 

زمان ثبت نام لاتاری 2023

زمان ثبت نام لاتاری معمولا از اواسط مهم ماه شروع شده و تا یک ماه ادامه ادارد. ثبت نام لاتاری 2023 از تاریخ 6 اکتبر 2021 (14 مهر 1400) تا 9 نوامبر 2021 (18 آبان 1400) ادامه خواهد داشت. 

ابتدا شرکت کنندگان باید در برنامه ویزای گوناگونی (DV) آمریکا که لاتاری گفته می‌شود شرکت کنند و شانس خود را بیازمایند. در صورت برنده شدن فرصت اخذ ویزای گوناگونی وجود خواهد داشت که این ویزا مجوز سفر و ورود شما به آمریکا را فراهم خواهد کرد. در گام بعدی و پس از ورود به آمریکا دارندگان باید برای دریافت گرین کارت (Green Card) خود که مجوز اقامت دائمی آمریکا را  میسر می‌کند، اقدام کنند (گرین کارت به آدرسی پست خواهد شد که برندگان لاتاری در فرم  DS-260 آن را مشخص کرده‌اند).

 حالا با اخذ گرین کارت، دارندگان می‌توانند برای همیشه در آمریکا زندگی کنند و از امتیازات بالایی برخوردار شوند؛ چرا که گرین کارت برخلاف ویزای آمریکا محدودیت خاصی نداشته و دارندگان آن می‌توانند همانند آمریکایی‌ها با هزینه کمتر به تحصیل بپردازند (نسبت به دارندگان ویزای تحصیلی F،M یا J) به هر کاری که تمایل داشته باشند تا هر ساعتی مشغول شوند و سایر ویژگی‌هایی که این نوع ویزا دارد.

همچنین عبارت گرین کارت آمریکا صرفا بیانگر لاتاری نیست چرا که در این کشور 4 نوع گرین کارت مختلف وجود دارد که یکی از آن‌ها برای ویزای گوناگونی اختصاص داده شده است.

گرین کارت پایان راه نخواهد بود

 با وجود مزایای بی‌شمار، گرین کارت آمریکا محدودیت‌هایی هم دارد. همانند محدودیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، نیاز به تمدید گرین کارت در هر 10 سال متوالی، دسترسی نداشتن به بیمه سالمندان و محدودیت‌ مسافرتی (بین‌المللی) از جمله آن‌هاست. برای اینکه دارندگان گرین کارت بتوانند نسبت به آمریکایی‌ها از حقوق و شرایط اقامتی کاملا یکسانی برخوردار شوند باید جهت اخذ شهروندی آمریکا اقدام کنند که با 5 سال زندگی در این کشور میسر خواهد شد. پروسه گفته شده را می‌توان یکی از سریع ترین روش‌های دسترسی به شهروندی و پاسپورت آمریکا نام برد که تنها از طریق شرکت در برنامه لاتاری ممکن می‌شود.

سوالات متعدد درباره لاتاری آمریکا

هزینه ثبت نام لاتاری چقدر است؟ 

شرکت در لاتاری رایگان است و آنچه به عنوان هزینه ثبت لاتاری محاسبه می‌شود، کارمزدی است که برای ثبت نام شما انجام می‌شود.

تا چه تاریخی مهلت ثبت نام در لاتاری 2023 وجود دارد؟ 

 متقاضیان تا تاریخ 17 اکتبر 2021 معادل شنبه، 18 آبان 1400 مهلت ثبت نام لاتاری 2023 را خواهند داشت. 

متقاضیان چندبار می‌توانند در لاتاری آمریکا شرکت کنند؟

متقاضیان مادامی که شرایط این برنامه را داشته باشند سالانه می‌توانند در لاتاری آمریکا شرکت کنند.  

تاریخ شروع ثبت نام لاتاری و اعلام نتایج لاتاری به چه صورت است؟

ثبت نام لاتاری معمولا در اواسط ماه مهر آغاز شده و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد. اعلام نتایج لاتاری نیز 6 ماه پس از ثبت نام لاتاری اعلام می‌شود. 

آیا داشتن تحصیلات عالی شانس برنده شدن را افزایش می‌دهد؟

خیر. هیچ عاملی غیر از شانس برای برنده شدن در لاتاری دخیل نیست و داشتن تحصیلات عالی، سمت شغلی مناسب و ... هیچ تاثیری در انتخاب شما ندارد. قرعه کشی لاتاری به صورت کاملا تصادفی انجام می‌شود.

چگونه شانس بیشتری برای ثبت نام در لاتاری داشته باشیم؟

بهترین روش برای افزایش شانس برنده شدن در لاتاری شرکت کردن به صورت خانوادگی است. برای مثال یکی از زوجین (زوج الف) به عنوان متقاضی اصلی در لاتاری ثبت نام کند و اطلاعات همسر (زوج ب) و فرزندان خود را وارد کند و بار دوم زوج دیگر زوج ب به عنوان متقاضی اصلی ثبت نام کند و اطلاعات همسر (زوج الف) و فرزندان خود را به عنوان همراه وارد کند. 

آیا در کشورهای دیگری برنامه لاتاری برگزار می‌شود؟

غیر از ایالات متحده آمریکا هیچ کشوری برنامه لاتاری را ندارد و عباراتی مانند لاتاری کانادا، لاتاری استرالیا و ... کذب بوده و صحت ندارد.

آیا افغانستانی‌ها می‌توانند در برنامه لاتاری شرکت کنند؟

بله. در این زمینه محدودیت وجود ندارد و افغانستان از کشورهای واجد شرایط به‌شمار می‌رود.

آیا داشتن کارت پایان خدمت برای آقایان الزامی است؟

خیر. مشمولین خدمت سربازی الزامی برای ارائه کارت پایان خدمت ندارند و در سفارت‌های آمریکا نیازی برای ارائه آن وجود ندارد. 

در صورت برنده شدن امکان واگذاری امتیاز وجود دارد؟

خیر. در صورت برنده شدن، این شانس تنها برای خود متقاضی است و امکان واگذاری یا خرید/فروش آن وجود ندارد.

آیا می‌توانم از تصویر دوره قبلی لاتاری استفاده کنم؟

در صورتی که شما در دوره‌های پیشین لاتاری برنده نشده باشید، امکان استفاده دوباره از تصویر خود را نخواهید داشت.

آیا برنده شدن در قرعه کشی لاتاری به معنای مهاجرت و اخذ اقامت دائمی آمریکا است؟

لزوما خیر. برنده شدن در این برنامه را می‌توان گام نخست مهاجرت به آمریکا دانست اما لزوما به معنای تضمین صدور ویزای گوناگونی (Diversity) نیست. 

کلام آخر 

در این مطلب به طور کلی توضیح دادیم که لاتاری چیست و به چه صورت می‌توان با لاتاری آمریکا مهاجرت کرد. اما یکی از مهم‌ترین و متداول‌ترین سوالات درباره لاتاری، آموزش ثبت نام لاتاری و راهنمای ثبت نام لاتاری است که به طور کامل و تصویری آموزش آن را طی روزهای آینده در سایت قرار می‌دهیم. به وسیله آموزش تصویری لاتاری شما می‌توانید با رعایت نکات گفته شده به بدون پرداخت هزینه ثبت نام لاتاری، به طور رایگان در این برنامه شرکت کنید و شانس خود را بیازمایید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید