حال و هوای آرامگاه فردوسی در سالگرد درگذشت محمدرضا شجریان

کدخبر: ۴۴۶۱۰۶
آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی امروز، ۱۷ مهر ماه، همزمان با سالروز درگذشت استاد محمدرضا شجریان شاهد حضور جمعی از مردم و دوستداران آن مرحوم بود که بر سر مزارش حضور پیدا کرده بودند. صبح امروز نیز فرزندان استاد بر سر مزار پدر حاضر شدند.
حال و هوای آرامگاه فردوسی در سالگرد درگذشت محمدرضا شجریان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، همزمان با سالگرد درگذشت محمدرضا شجریان جمعی از دوستداران استاد آواز ایران با حضور بر مزار وی در آرامگاه فردوسی یاد و خاطره او را گرامی‌داشتند.

آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی امروز، ۱۷ مهر ماه، همزمان با سالروز درگذشت استاد محمدرضا شجریان شاهد حضور جمعی از مردم و دوستداران آن مرحوم بود که بر سر مزارش حضور پیدا کرده بودند. صبح امروز نیز فرزندان استاد بر سر مزار پدر حاضر شدند.

در این میان برخی افراد با پخش و همخوانی قطعاتی از این استاد موسیقی و آواز ایران یاد او را زنده کردند. همچنین برخی با قرار دادن گل و نصب تصاویری از محمدرضا شجریان بر مزارش علاقه خود به خسرو آواز ایران را ابراز کردند.

شهرام صدر، هنرمند حوزه موسیقی، که بر مزار محمدرضا شجریان حضور یافته بود اظهار کرد: در سالگرد درگذشت محمدرضا شجریان وظیفه ما به عنوان شاگرد و دوستدار استاد این بود که بر سر مزار ایشان حاضر شده و یاد و نام ایشان را گرامی بداریم.

وی ادامه داد: آن‌هایی که به نوعی وامدار استاد هستند و نقش استاد در اعتلای فرهنگ و هنر کشور را درک می‌کنند روزانه بر سر مزار استاد حاضر می‌شوند.

این هنرمند حوزه موسیقی با بیان این‌که مردم باید به یاد اساتید کشورشان باشند، اضافه کرد: مردم باید در هنگامی که این اساتید زنده بوده و در کنار ما هستند از آنان تقدیر کرده و به یاد آنان باشند، البته زنده‌ نگهداشتن یاد آنان پس از درگذشتشان نیز باید به درستی انجام شود.

آقای شریعت از دیگر حاضران بر سر مزار محمدرضا شجریان با بیان این‌که شجریان نمونه بارز یک شخصیت بزرگ فرهنگی و هنری بود، افزود: امیدوارم مردم همه ساله با حضور بر سر آرامگاه ایشان یاد و نام استاد را زنده نگه دارند.

آقای عسکری مسافری از شیراز است که ضمن سفر به مشهد در سالروز درگذشت محمدرضا شجریان بر سر مزار خسرو آواز ایران حضور یافته است. وی از ارادت خود به محمدرضا شجریان گفت و افزود: برای حضور بر سر مزار استاد شجریان از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۸ صبح که درهای آرامگاه فردوسی به روی مردم باز شد به انتظار نشستم.

وی با اشاره به حضور مردم بر سر مزار محمدرضا شجریان، بیان کرد: امروز عاشقان استاد از همه جای ایران به این‌جا آمده‌اند.

خانم حاتمی از دیگر حاضران بر سر مزار استاد آواز ایران گفت: عاشق استاد شجریان هستم و با وجود حال نامساعدی که دارم امروز بر مزار استاد حاضر شدم، چراکه وظیفه خود می‌دانستم در سالگرد درگذشت استاد به مزارش بیایم.

وی با اشاره به ارادت خود به شجریان، تصریح کرد: موسیقی‌های وی را از ۱۵ سالگی تاکنون گوش می‌دهم و با توجه به علاقه‌ای که به استاد داشتم تاکنون دو تابلوفرش برای استاد بافته‌ام که یکی را در زمان حیات استاد به خودشان و دیگری را امروز به فرزندشان تقدیم کردم.

آقای خوارزمی دیگر مسافری است که برای حضور بر سر مزار استاد شجریان به آرامگاه فردوسی آمده است. وی که ساکن استان کرمان است اظهار کرد: استاد شجریان متعلق به همه مردم ایران است و با وجود این‌که از کودکی با صدا و موسیقی سنتی ایرانی در خانواده رشد کردیم و علاقه زیادی به ایشان داشتیم، متأسفانه هیچ‌گاه نتوانستیم در زمان حیاتشان استاد را به صورت حضوری ببینیم.

وی افزود: با این حال پس از درگذشت استاد امروز توانستیم در حاشیه سفری که به مشهد داشتیم برای نخستین بار به محضر استاد شجریان بیایم.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید