از نگرانی مردم درباره طاعون تا پیگیری معلمان برای رتبه بندی

کدخبر: ۴۴۶۴۱۶
قیمت دلار و قیمت سکه در چند روز اخیر وارد فاز نزولی شده است.. در این میان خبرهای از به نتیجه رسیدن رتبه بندی فرهنگیان به گوش می رسد . خبر شیوع طاعون در استان البرز هم باعث نگرانی مردم شده است.
از نگرانی مردم درباره طاعون تا پیگیری معلمان  برای رتبه بندی

به گزارش اقتصادنیوز ، نرخ ارز از چهارشنبه گذشته تا امروز در واکنش به اخبار برجام و انتصاب علی صالح آبادی به عنوان رئیس کل جدید بانک مرکزی روند نزولی را طی  می کند.قیمت دلار در معاملات بازار ارز امروز یکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰ مانند چند روز گذشته پایین رفت.این اسکناس آمریکایی امروز  ۲۷,۴۸۰ (بیست و هفت هزار و چهارصد و هشتاد ) تومان معامله شد.  سکه  امروز بر خلاف قیمت دلار پیش رفت.سکه بعد از چند روز نزول بالاخره بر مدار صعود قرار گرفت.  قیمت سکه امامی امروز  با افزایش ۰.۳۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۱,۷۷۵,۰۰۰ (یازده میلیون و هفتصد و هفتاد و پنج هزار) تومان معامله شد.

ارزش سهام عدالت 18 مهر 1400

رزش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت و یک میلیون تومانی سهام عدالت به ترتیب به ۱۳ میلیون و ۵۸۶هزار تومان و ۲۵ میلیون و ۵۹۱هزار تومان رسید.همچنین ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۸ میلیون و ۱۵۲هزار تومان رسیده است.

رتبه بندی معلمان در ایستگاه آخر

این روزها، دغدغه‌های فرهنگیان پیرامون موضوع رتبه‌بندی، شکل جدی‌تر به خود گرفته است.به احتمال زیاد معلمان در همین هفته، شاهد تصویب نهایی لایحه‌ی رتبه‌بندی خواهند بود؛ مساله اصلی برای معلمان، زمان آغاز اجرای آن است و اینکه آیا مابه‌التفاوت ماه‌های قبل به آن‌ها پرداخت خواهد شد.به نظر می‌رسد بررسی لایحه در کمیسیون‌های مربوطه مجلس به پایان رسیده است؛ در همین رابطه، مهدی عسگری یکی از نمایندگان مجلس در صفحه توئیتر خود نوشت: بی‌شک لایحه رتبه بندی مهم‌ترین مطالبه معلمان است. در همین مجلس پیگیری‌های بسیاری را از دولت قبل در این خصوص انجام دادیم و توانستیم کلیات لایحه را با رأی بسیار بالا تصویب کنیم. بررسی این لایحه در کمیسیون آموزش به اتمام رسیده و به‌زودی در صحن مطرح و به تصویب خواهد رسید.با این حساب، رتبه‌بندی بعد از مدت‌ها فراز و نشیب و بحث بر سر میزان اعتبار مورد نیاز، همین هفته در صحن مجلس طرح و به سرانجام خواهد رسید.

شیوع طاعون در استان البرز تایید شد

در روزهای اخیر، محیط بانان منطقه شکار ممنوع طالقان در حین گشت و کنترل و سرکشی زیستگاه‌های حیات وحش،  تعدادی لاشه مربوط به گونه کل و بز را مشاهده کردند .پس از بررسی هایی که انجام شد شیوع طاعون نشخوارکنندگان در استان البرز تایید شد.مردم که در حال مبارزه با کرونا هستند از وجود یک بیماری دیگر به نام طاعون ابراز نگرانی کردند.مدیرکل دامپزشکی البرز در این باره گفت: مردم نگران شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در استان البرز نباشند.غلامرضا توکلی با اشاره به اینکه طاعون نشخوارکنندگان کوچک برای انسان خطری ندارد، اظهار کرد: این بیماری قابل انتقال به انسان نیست و صرفاً نشخوارکنندگان کوچک را درگیر می‌کند بنابراین جای نگرانی برای مردم وجود ندارد.وی در پاسخ به اینکه آیا حیوان درگیر شده با این بیماری قابل درمان دارد، توضیح داد: حیوان مبتلا به این بیماری تلف خواهد شد و درمانی برای آن وجود ندارد.وی با بیان اینکه تمام دام‌های البرز در مقابل این بیماری واکسینه شده‌اند، اضافه کرد: در شش ماه اول امسال استان ۳۹۵ هزار و ۱۲۴ راس دام واکسینه شده‌اند که بیش از ۵۰ هزار و ۲۹۰ راس از آنها متعلق به شهرستان طالقان بوده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید