در آستانه سفر «ویکتوریا نولاند» به مسکو

آمریکا برخی از تحریم ها را لغو کرد

کدخبر: ۴۴۶۴۳۱
در آستانه سفر «ویکتوریا نولاند» به مسکو، آمریکا تحریم برخی مقامات روسیه را برداشت.
آمریکا برخی از تحریم ها را لغو کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  پس از اقدام قاطعانه روسیه در قبال آمریکا، واشنگتن مجبور به حذف برخی از تحریم‌های روسیه شد.

تاس گزارش داد، بر اساس این گزارش، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه در سخنانی اعلام کرد در ازای رضایت روسیه برای ورود «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا به خاک کشورش، تحریم چند تن از مقامات روسیه نیز حذف شد.

طبق اعلام ماریا زاخارووا، درخواست سفر نولاند به مسکو از سوی طرف آمریکایی مطرح شده بود. او با اشاره به نولاند گفت: در حقیقت، چنین فردی در فهرست تحریم بود. این بدان معناست که چنین فردی نمی‌تواند تا از مرز رد شود. آن‌ها (آمریکایی ها) نمایندگان روسیه را در فهرست تحریم‌های خود قرار دادند؛ بنابراین در این مورد مسأله بر اساس برابری حل شد.

او در پاسخ به پرسشی در این خصوص که آیا این سخن بدان معناست که آمریکا نمایندگان روسیه را از فهرست تحریم هایش حذف کرده است، گفت: من فکر می‌کنم شرکای غربی ما باید این رویکرد را تجزیه و تحلیل کنند و بفهمند که ما می‌توانیم به موارد منفی به شیوه‌ای منفی پاسخ دهیم؛ همچنانکه می‌توانیم به موارد مثبت به شیوه مثبت پاسخ دهیم و همیشه دومی را انتخاب کرده ایم.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر اعلام کرده بود نولاند در تاریخ ۱۱ اکتبر برای دیدار با مقامات بلندپایه روسیه عازم مسکو می‌شود. قرار است در این سفر، طیف گسترده‌ای از مسائل، از مشکلات منطقه‌ای گرفته تا مسائل جهانی مورد بحث و گفتگو قرار گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید