مجلس انتقام فایل صوتی را از ظریف می‌گیرد!

کدخبر: ۴۴۷۳۴۸
یک فعال سیاسی گفت: رادیکال‌ها می‌خواهند انتقام فایل صوتی آقای ظریف را بگیرند؛ فایلی صوتی که آقای ظریف حرف‌هایی را برای ثبت تاریخ شفاهی در دولت مطرح کرده بود. حالا هم که تندروها در مجلس حضور دارند و قدرت در اختیار دارند و می‌توانند فشارهایشان را بیشتر کنند.
مجلس انتقام فایل صوتی را از ظریف می‌گیرد!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از نامه نیوز، مجلس یازدهم تمام توان خود را به کار گرفته است که دولتمردان قبلی از حسن روحانی و اسحاق جهانگیری تا محمدجواد ظریف را به پای میز محاکمه بکشاند. در شرایطی که رفع مشکلات عدیده اقتصادی و البته مسائل مهمی از جمله سرنوشت برجام در حوزه سیاست خارجی لازم به نظر می‌رسد، پرسش این است که تحت فشار قراردادن مسئولان دولت قبل با چه هدفی انجام می‌شود؟

غلامعلی رجایی درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «به نظر من قوه قضائیه به ریاست آقای اژه‌ای وارد بازی مجلس نمی‌شود. حتما دولت آقای روحانی بی‌اشکال نبوده است اما پرسش این است که چرا نمایندگان هیچ پرسشی درباره دولت‌های قبل نمی‌کنند؟ این در حالی است که دولتی‌های قبل هم که دیگر در هیچ مسئولیتی نیستند».

او درباره هدف برخی نمایندگان از طرح موضوع محاکمه شخصیت‌هایی مانند روحانی، جهانگیری و ظریف بیان کرد: «تندروها در مجلس می‌خواهند جریان رقیب خود را به نحوی تخریب کنند که دیگر در دوره بعد نتوانند سربلند کنند و دوباره در علام سیاست کشور نقش‌آفرینی کنند. آنها به جای رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم مدام در پی سیاست‌بازی هستند که فلان وزیر دولت قبل چه کرده است. واقعیت این است که نمایندگان به وظایف اصلی خود نمی‌پردازند و امیدوارم از جایی تذکری بگیرند که به کار خود مشغول باشند و رنجی از رنج‌های مردم بکاهند. انتظار این است که وقتی قوا یکدست‌شده‌اند، همه تلاششان را برای رفع مشکلات مردم به کار بگیرند، نه اینکه ظریف محاکمه بشود یا نشود».

مجلس انتقام فایل صوتی را از ظریف می‌گیرد

این فعال سیاسی درباره محمدجواد ظریف اظهار کرد: «قاعدتا کسی که از اسب پیاده می‌شود، توان دفاع از خود را ندارد. من همواره مدافع آقای ظریف بوده‌ام و در عین حال منکر محدودیت‌های او هم نیستم. آقای ظریف فردی دلسوز برای کشور و متدین است و رهبر انقلاب هم بر تدین و تخصص او تأکید کرده بودند. رادیکال‌ها می‌خواهند انتقام فایل صوتی آقای ظریف را بگیرند؛ فایلی صوتی که آقای ظریف حرف‌هایی را برای ثبت تاریخ شفاهی در دولت مطرح کرده بود. حالا هم که تندروها در مجلس حضور دارند و قدرت در اختیار دارند و می‌توانند فشارهایشان را بیشتر کنند. از یاد نمی‌بریم که آقای ظریف وقتی در حال انجام مذاکرات بود و به مجلس رفت، از سوی همین نمایندگان هو شد و مورد بی‌احترامی قرار گرفت که آن رفتار نمایندگان خارج از عرف سیاسی، دور از آداب اسلامی بود. نمایندگان حق دارند یک وزیر را مورد پرسش قرار دهند یا حتی استیضاح کنند اما درست نیست که به یک وزیر توهین کنند».

او درباره عملکرد کلی مجلس هم گفت: «به هر مجلس یازدهم توفیقاتی داشته و بی‌دستاورد نبوده است اما به طور کلی انتظارات را برآورده نکرده است».

رجایی در پایان در پاسخ به این پرسش که آینده ارتباط مجلس با دولت رئیسی را چگونه می‌بینید، گفت: «مطمئن باشید که چالش‌های دولت و مجلس به زودی خود نشان می‌دهد؛ البته امیدواری که چالش‌ها کم باشد زیرا اکنون وقت چالش نیست و باید بر به نتیجه‌رسیدن مذاکرات تمرکز شود اما برخلاف آنچه پیش‌بینی می‌شد که با یکدست‌شدن قوا همه نیروهای حاضر در قدرت به تفاهم می‌رسند، به نظر می‌رسد که اتفاقا دچار چالش می‌شوند».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید