درخواست جدید عربستان علیه انصارالله یمن

کدخبر: ۴۴۷۵۰۷
فیصل بن فرحان وزیر امورخارجه این کشور جمعه شب خواستار زیر فشار گذاشتن انصارالله برای قبول طرح ریاض برای آتش‌بس در یمن شد.
درخواست جدید عربستان  علیه انصارالله یمن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بن فرحان که در آمریکا به سر می‌برد، در این باره گفت: جامعه جهانی باید فشار به حوثی‌های یمن را برای پذیرش طرح آتش بس سعودی افزایش دهد.

رویترز گزارش داد، ادعای بن فرحان درحالی مطرح می‌شود که منابع یمنی روزانه از نقض مکرر آتش بس در استان الحدیده واقع در غرب این کشور توسط ائتلاف عربی خبر می‌دهند.

وی پیشتر نیز بدون اشاره به نقض مکرر آتش بس توسط ائتلاف عربستان در غرب یمن در اظهاراتی با طرح اتهامات علیه انصارالله مدعی شد، این طرح که آتش بس در یمن را در بر می‌گیرد، تحت نظارت سازمان ملل خواهد بود.

"محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله و رییس هیأت مذاکره کننده دولت نجات ملی یمن در واکنش به طرح عربستان برای پایان دادن به جنگ یمن گفت که در این طرح مطلب تازه‌ای وجود ندارد.

طرح آتش‌بس عربستان که در ماه مارس ارائه شد، پس از آن روی داد که نیروهای یمنی با استفاده از ۶ پهپاد تاسیسات نفتی آرامکو در ریاض را هدف حمله قرار دادند.

عربستان با همراهی امارات متحده عربی، بحرین، سودان و آمریکا در ششم فروردین سال ۱۳۹۴ با تشکیل به اصطلاح ائتلاف عربی- آمریکایی، تجاوز به یمن را آغاز کرد اما در حدود ۶ سال گذشته به استثنای امارات و آمریکا، سایر همپیمانان سعودی از این ائتلاف خارج شدند و ابوظبی نیز هم‌اکنون از یک همپیمان قدیمی به یک رقیب رو در روی ریاض در جنوب یمن تبدیل شده است.

وی درباره حوادث اخیر در لبنان نیز گفت که از شرایط سیاسی و اقتصادی در لبنان نگران هستیم و این شرایط نیازمند یک اقدام است.

بن فرحان ادامه داد: حوادث دو روز گذشته لبنان نشان داد که این کشور به یک تغییر واقعی و جدی نیاز دارد و بار مسؤولیت بر دوش رهبران لبنانی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید