پرتاب ماهواره موقعیت‌یاب جدید ژاپن + جزئیات

کدخبر: ۴۵۰۱۸۵
ژاپن در ۲۵ اکتبر، ماهواره‌ی ناوبری جدیدی را به مدار زمین فرستاد. آژانس فضایی ژاپن مدعی است ماهواره جدید قرار است سیگنال‌های ارتباطی مشابه ماهواره‌های جی‌پی‌اس(GPS) کنونی ارسال کند.
پرتاب ماهواره موقعیت‌یاب جدید ژاپن + جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، این موشک در ساعت ۱۰:۱۹ شب به وقت منطقه زمانی شرقی(۵:۴۹ تهران) از پایگاه فضایی تانگاشیما(Tanegashima) در ژاپن برخاست. صنایع سنگین میتسوبیشی(Mitsubishi Heavy Industries) که موشک‌های "H-۲A" را می‌سازد پس از انجام پرتاب در توییتی نوشت: این پرتاب واقعا زیبا بود.

اسپیس گزارش داد، ماهوراه  "QZS-۱R"، جایگزینی برای سیستم ماهواره‌ای کواسی–زنیت(Quasi-Zenith) است که در سال ۲۰۱۰ به فضا پرتاب شد. وب‌سایت رسمی ماهوراه‌های "QZSS" لیستی از چهار ماهواره حاضر در مدار منتشر کرده است. ماهواره‌های "QZS-۱"، "QZS-۲"، "QZS-۳" و "QZS-۴" .

میتسوبیشی حدود ۲۸ دقیقه پس از پرتاب تایید کرد که ماهوراه "QZS-R۱" از بخش بالایی موشک به درستی جدا شده است.

مجموعه ماهواره‌های "QZSS" در نهایت شامل هفت ماهواره خواهد بود که در مداری بالای ژاپن حرکت می‌کنند. به گفته‌ی آژانس فضایی ژاپن، این ماهواره جدید قرار است سیگنال‌های ارتباطی مشابه ماهواره‌های جی‌پی‌اس(GPS) کنونی ارسال کند و به طور خاص برای مکان‌های کوهستانی و شهری بهبود یافته است.

صنایع میتسوبیشی این ماهواره را سوار بر موشک  "H-۲A ۲۰۲" به فضا فرستاد. این موشک از سال ۲۰۰۳ تاکنون در حال فعالیت است و ماهواره‌های مختلفی به سیاره زهره و مریخ ارسال کرده است.

این اولین پرتاب "H۲-A" از ۲۹ نوامبر ۲۰۲۰ تاکنون بود. در پرتاب قبلی این موشک، یک ماهواره پیشرفته با فناوری ارتباطات لیزری به مدار برده بود.  

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید