احمد خاتمی: می‌خواستند با تکرار اغتشاشات آبان و شایعه گرانی بنزین در کشور آتش افروزی کنند!

کدخبر: ۴۵۰۷۷۰
احمد خاتمی ، عضو خبرگان رهبری گفت: در موضوع بنزین دو نظریه وجود دارد؛ یک نظر معتقد است یک کشور خارجی مقصر بوده و دوم اینکه مسئولان گفتند شیاطین داخلی در هک کردن مقصر بودند و با تکرار اغتشاشات آبان ماه می‌خواستند بر اغتشاشات دامن بزنند و با شایعه گرانی بنزین در کشور آتش افروزی کنند!
احمد خاتمی: می‌خواستند با تکرار اغتشاشات آبان و شایعه گرانی بنزین در کشور آتش افروزی کنند!

به‌گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب ، حجت الاسلام سیداحمد خاتمی شامگاه پنجشنبه در یادواره سردار شهید رحیم آنجفی و 2 هزار و 800 شهید شهرستان اراک با اشاره به اینکه شهیدان از روز شهادت تا یادواره شهادت خود عطر معنویت و عشق به خدا را در هر منطقه می‌پراکنند، اظهار داشت: شناسنامه شهرها در عرصه فیزیکی به تعداد جمعیت، فاصله از دریا، تعداد شهر، روستا و بخش‌ها رقم می‌خورد اما شناسنامه فرهنگی شهرها و استان‌ها با عالمان، اندیشمندان، فرهیختگان شناخته می‌شود که شهرستان اراک از این نعمت به حد وفور برخوردار است و پیشینه بسیار افتخار آمیزی دارد به طوری که در این شهر بزرگانی از جمله امام(ره)، آقانورالدین اراکی، بنیانگذار حوزه علمیه قم و غیره در این فضا نفس کشیده‌اند.

به نوشته تسنیم، وی افزود: برگزاری این یادواره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای همه افتخار بزرگی است به همین سبب مجلس بزرگداشت شهیدان باید متنوع باشد و با طولانی سخنرانی کردن سازگاری ندارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اولین بانی یادواره شهیدان خدا است و ذات مقدس ربوبی اولین سنگ بنای یادواره شهیدان را تدارک دیده به طوری که قرآن کریم تاکید می‌کند که در ادبیات خود نسبت به شهدا دقت کنید و ادبیات مرده را به کار نبرید و در خیال خود هم راه ندید که شهیدان مرده‌اند به عبارتی حیات شهیدان واقعی‌تر از این حیات ما است.

خاتمی تصریح کرد: یادواره یعنی شهید، یاد، راه و مسیر او را فراموش نکنیم به طوری که پیامبر(ص) و امامان یاد شهیدان را گرامی داشتند و یادواره شهیدان از فضایل ارزشمند است، مقام معظم رهبری نیز بیان کردند بزرگداشت یاد شهیدان کمتر از شهادت نیست.

وی با اشاره به اینکه قرآن در سوره محمد(ص) می‌فرماید آنها که در راه خدا شهید شدند اعمالشان از یادرفتنی نیست، گفت: شهیدان ماندگار هستند و ماندگاری دین به سبب فداکاری شهیدان است و ما نیز مدیون فداکاری شهیدان راه خدا هستیم، بقای دین اعمال شهیدان است و بی‌تردید نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارمغان شهیدان است که خون دادند و فداکاری کردند و برخی هنوز جنازه آنها نیامده است.

دشمن در عرصه داخلی امید مردم را هدف قرار داده است

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تا قبل از این 42 سال حاکمیت به دست فسق و ظلم و ستم بود اما امروز حاکمیت به دست دین است اگرچه دشمنان داخلی و خارجی با مشکلات بسیار و سنگ‌اندازی زیاد تلاش کردند که این نظام موفق و الگو نشود اما آنچه ارمغان نظام و شهیدان را استوار نگه می‌دارد بصیرت است و یادواره شهیدان مجلس بصیرت‌افزایی است.

خاتمی ادامه داد: بصیرت معنای بسیاری دارد به طوری که از یک سو بصیرت این است که بدانیم دشمن کجا هدف قرار داده و ما چه واکنشی نشان دهیم همان بصیرتی که امام علی(ع) تاکید کرده و از سوی دیگر بصیرتی که پشتوانه حفظ ارمغان شهیدان یعنی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دشمن شناسی و راه خنثی کردن شیطنت‌های دشمنان است‌.

وی با اشاره به اینکه در عرصه داخلی دشمن حداقل دو نقطه و در عرصه خارجی هم 2 نقطه را هدف قرار دادند، گفت: دشمن در عرصه داخلی امید مردم را هدف قرار داده تا مردم ناامید شوند به طوری که بعضی اوقات در فضای مجازی برخی ناامیدانه می‌گویند چیزی فرق نکرده و نظام در شیب سقوط است در حالیکه افرادی از جمله بوش، ریگان و غیره بر سقوط قطعی نظام تاکید می‌کردند مردند اما نظام اسلامی سرافراز است‌.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: اوایل انقلاب کسانی می‌گفتند نظام به بن بست رسیده اما امام فرمود شما به بن بست رسیدید زیرا نظام اسلامی بن بست ندارد و حداقل 3 بار مقام معظم رهبری فرمودند من آینده را به مراتب روشن‌تر از گذشته می‌دانم که این سخنان برای مسئولانی که با رای یا انتصاب سرکار آمدند دلگرم‌کننده است و پرشور و نشاط در صحنه هستند و گره‌ها را باز می‌کنند.

خاتمی بیان کرد: امروز رئیس جمهور در میدان است به طوری که با بروز مشکل از وزارت نفت و جایگاه‌های پمپ بنزین بازدید می‌کند و این کار ستودنی است همچنین رییس قوه قضائیه از تهران گزارش نمی‌گیرد بلکه با سفر به اهواز زندان‌ها را بررسی می‌کند تا مظلومی در زندان نماند بنابراین همه این اقدامات امیدآفرین است.

وی افزود: نمایندگان مجلس مدام در حال بررسی طرح و لایحه هستند و پرکار و بانشاط کار می‌کنند این تشکیلات مدیریت با این شکل مایه امید است و پیام مردم به مسئولان این است که مشکلات و گره‌ها با مدیریت جهادی و انقلابی باز می‌شود و تنها با پشت میزنشینی نتیجه‌ای حاصل نمی‌شود، با وجود مدیران کلان پرکار از جمله رییس جمهور و روسای قوا، آینده روشن است و با فرهنگ "ما می‌توانیم" همه گره‌ها باز می‌شود درحالیکه دشمنان این نقطه امید را هدف قرار دادند و ما باید در در القای یاس دشمن مراقب باشیم.

امن‌ترین کشور منطقه ایران اسلامی است

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: هدف بعدی دشمنان امنیت است که به فضل خدا امن‌ترین کشور منطقه ایران اسلامی است به طوری که در افغانستان دو نمازجمعه پیاپی انفجار شد همچنین در عراق و سایر کشورها این امنیت وجود ندارد و ما در وسط کشورهای ناامن منطقه امن‌ترین کشور هستیم و باوجود اینکه گفتند ناامنی را به تهران می‌بریم که تا مجلس هم آوردند اما هراسی در بین مردم مشاهده نشد.

خاتمی تصریح کرد: در موضوع بنزین دو نظریه وجود دارد که یک نظر معتقد است یک کشور خارجی مقصر بوده و دیگری بر اینکه برخی مسئولان گفتند شیاطین داخلی در حک کردن مقصر بودند به ویژه اینکه با تکرار اغتشاشات آبان ماه می‌خواستند بر اغتشاشات دامن بزنند و با دروغ گران شدن قیمت بنزین جرقه آتش در کشور را روشن کنند اما در این کار ناکام ماندند که علت آن تدبیر مسئولان و صداوسیما بود، مردم و مسئولان در برابر یکدیگر مسئولیت دارند.

وی بیان کرد: قرآن سه ویژگی امنیت، آرامش و اقتصاد را برای جامعه مطلوب بیان می‌کند که برخی بر عهده مسئولان است اما در حوزه امنیت مردم هم مسئولیت دارند و باید مراقب و هوشیار باشند تا کسانی که تصمیم دارند ابزار دشمن باشند و ناامنی ایجاد کنند به مسئولان اعلام کنند تا با آنها برخورد شود.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: در عرصه خارجی هم دو نقطه مورد هدف دشمن است به طوری که جمع کردن فرش از زیر پای ایران به عبارتی هرنقطه‌ای که فرهنگ و ادبیات ایران در آنجا نفوذ دارد آمریکا با توطئه آن را از بین ببرد به همین سبب می‌توان به لبنان اشاره کرد که همان تحریمی که بر ما تحمیل شده بر حزب‌الله لبنان تحمیل کردند و همان مشکلاتی که می‌خواستند برای ما ایجاد کنند در آنجا ایجاد کردند، مشکلاتی از جمله بنزین، نفت و مازوت و غیره که مشکل لبنان و به سبب وجود حزب الله است اما باید بدانند حزب الله لبنان در قلب مردم لبنان است.

خاتمی افزود: به دعوت سید حسن نصرالله برای سخنرانی دعوت شدم که رییس جمهور مسیحی لبنان گفت اگر حزب‌الله نباشد لبنان موصل شده بود و داعش همه لبنان را گرفته بود حزب‌الله به عنوان قدرت منطقه در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی را از پا درآورد و این رژیم دست تسلیم را بالا برد بنابراین حزب‌الله نماد جریان و جبهه مقاومت است اما دشمنان تلاش می‌کنند تا حزب‌الله را از صحنه حذف کنند که به فضل خدا نمی‌توانند زیرا حزب الله امنیت لبنان است و اخیرا مشکل بنزین لبنان را با کمک ایران برطرف کرد.

وی با اشاره به اینکه هرجا که در عرصه خارجی پای ایران در میان است آمریکا تلاش می‌کند تا با شیطنت فرش را از پای ایران بکشد، گفت: دومین توطئه دشمن علیه ایران در عرصه خارجی تحریک همسایگان علیه ایران است به طوری که رژیم صهیونیستی در آذربایجان نفوذ کردند گرچه مدام مسئولان این کشور می‌گویند این طور نیست اما دروغ است و رژیم صهیونیستی بر مناطق شوری سابق جولان می‌دهد همچنین بحرین و امارات عربی روابط خود را با این رژیم جعلی عالی می‌کنند که این دشمنی با ایران اسلامی است.

ایران مقتدرترین نیروهای مسلح را در منطقه دارد

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: ایران همسایه‌ای است که اگر خوب همسایه‌داری کنند خوب می‌بینند و اگر همسایه‌داری بد باشند سیلی می‌خورند بنابراین این هشداری به کشورهای همسایه است، ایران می‌خواهد با کشورهای همسایه روابط حسنه داشته باشد اما در اظهارات و حرف‌ها باید دقت کنند و نیش و کنایه به ایران نزنند.

خاتمی ادامه داد: ایران مقتدرترین ارتش و نیروهای مسلح را در منطقه دارد و مقتدر است به طوری که دست رو دست نگذاشته که عده‌ای هر روز توطئه علیه کشور داشته باشند، ایران از منافع خود با تمام وجود حمایت می‌کند و توان و قدرت این کار را دارد و کشورهای همسایه باید بدانند با ایران ضعیف زمان شاه مواجه نیستند بلکه با ایران مقتدری رو به رو هستند که بخشی را در مانورهای نظامی مختلف از جمله موشک‌ها دیدند.

وی افزود: عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی از سوی هر کشوری دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و ایران اسلامی به خوبی توانایی دفاع از منافع خود را در منطقه دارد بنابراین بنای ما بر آن است که با همسایگان رابطه حسنه داشته باشیم اما برخی بنای بر شیطنت کردن دارند که باید بدانند با دم شیر بازی کردن عاقبتی ندارد.

وی بیان کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ارمغان شهیدان است و تا انقلاب امام عصر(عج) می‌ماند و این پرچم نظام اسلامی به دست باکفایت امام عصر(عج) می‌رسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید