ادعای عجیب بوریس جانسون درباره اسرائیل

کدخبر: ۴۵۱۸۸۷
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه در حاشیه کنفرانس تغییرات آب‌وهوایی سازمان ملل متحد به گفت‌وگو درخصوص مسائلی همچون همه‌گیری ویروس کرونا پرداختند.
ادعای عجیب بوریس جانسون درباره اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نخست‌وزیر انگلیس گفت: باید از کمپین واکسیناسیون اسرائیل یاد بگیریم و مثل اسرائیل سرعت عمل به خرج دهیم!

بنت نیز تاکید کرد: سیاست اسرائیل را در زمینه آب‌وهوا تغییر دادیم و شما دوست بزرگ اسرائیل هستید.

جانسون همچنین از بنت بابت اشتباه رخ داده در کنفرانس روز دوشنبه که باعث شد کارینه حرار، وزیر انرژی رژیم صهیونیستی نتواند به این کنفرانس دسترسی پیدا کند عذرخواهی کرد.

به گزارش ایسنا، مقامات اسرائیلی پس از آنکه وزیر انرژی این رژیم که روی ویلچر نشسته بود نتوانست وارد اجلاس اقلیمی کاپ ۲۶ شود، از برگزارکنندگان این اجلاس شکایت رسمی کردند.

وزیر انرژی رژیم صهیونیستی گفت مایه تاسف است که سازمان ملل امکان دسترسی به رویدادهای خود را فراهم نکرده است.

یکی از مقامات هیأت همراه نخست وزیر اسرائیل نفتالی بنت گفت که آنها به طور رسمی از برگزارکنندگان شکایت کرده‌اند.

در همین حال نیل ویگان سفیر انگلیس در اسرائیل از این موضوع عذرخواهی کرد. او در توئیتی نوشت: "ما خواهان نشست اقلیمی هستیم که پذیرای همه و فراگیر باشد."

نیل ویگان، سفیر انگلیس در اسرائیل در توییتی اعلام کرد که "کارینه حرار، وزیر انرژی اسرائیل، به دلیل آنکه از ویلچر استفاده می‌کرد نتوانست در اجلاس آب و هوای COP26 در گلاسکو شرکت کند. من عمیقا و صمیمانه از وزیر عذرخواهی می‌کنم. ما می‌خواهیم اجلاس پذیرای همه باشد."

حرار به کانال ۱۲ اسرائیل گفت که نمی‌تواند وارد محوطه کنفرانس شود زیرا تنها گزینه این است که یا پیاده‌روی کند یا از شاتلی استفاده کند که برای ویلچر مناسب نیست.

دفتر حرار به رسانه‌های اسرائیلی گفته است که او دو ساعت بیرون کنفرانس منتظر مانده بود و سپس مجبور شد به هتل خود در ادینبورگ که در هشتاد کیلومتری محل کنفرانس قرار دارد بازگردد.

یکی از مقامات هیأت نخست وزیر اسرائیل گفت که بنت در مورد این حادثه به بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا اطلاع داده است و جانسون از خانم حرار دعوت کرده است تا در جلسه روز سه شنبه شرکت کند و بین دو نخست وزیر بنشیند.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید