واکنش آیت الله مظاهری به حمله تندروها به آیت الله صافی

کدخبر: ۴۵۲۰۹۶
در نامه آیت‌الله مظاهری آمده: مواضع غیر اخلاقی و نادرستی که طی روزهای اخیر در خصوص توصیه‌های دلسوزانۀ حضرت مستطاب عالی از سوی برخی اشخاص و رسانه‌ها ابراز گردید و به رغم تذکّرات و توصیه‌های گوناگون، متأسّفانه در برخی دیگر از رسانه‌ها ادامه یافت، ناشی از یک تحلیل اشتباه در خصوص جایگاه رفیع نهاد مرجعیّت و عدم اطّلاع درست از مسئولیّت خطیر مراجع تقلید به عنوان «زبان دین و زبان ملّت»، در نصیحت و خیرخواهی برای متصدّیان امور است.
واکنش آیت الله مظاهری به حمله تندروها به آیت الله صافی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، حضرت آیت‌الله‌ العظمی مظاهری«مدّظلّه‌العالی» خطاب به حضرت آیت‌الله‌ العظمی آقای صافی گلپایگانی«مدّظلّه‌العالی نامه نوشت.

متن نامه به شرح ذیل است:

بِسْمِ‌ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم‌

حضور مبارک حضرت آیت‌الله آقای صافی گلپایگانی«دامت‌برکاته‌الشّریف»

پس از اهداءِ سلام و تحیّت و استعلام از سلامت وجود مبارک؛

مواضع غیر اخلاقی و نادرستی که طی روزهای اخیر در خصوص توصیه‌های دلسوزانۀ حضرت مستطاب عالی از سوی برخی اشخاص و رسانه‌ها ابراز گردید و به رغم تذکّرات و توصیه‌های گوناگون، متأسّفانه در برخی دیگر از رسانه‌ها ادامه یافت، ناشی از یک تحلیل اشتباه در خصوص جایگاه رفیع نهاد مرجعیّت و عدم اطّلاع درست از مسئولیّت خطیر مراجع تقلید به عنوان «زبان دین و زبان ملّت»، در نصیحت و خیرخواهی برای متصدّیان امور است.

بحمدالله و المنّة أصالت فکر و إصابت رأی حضرتعالی همواره در طول دهه‌های متمادی بر همۀ آگاهان، روشن و مبرهن است و مسلّماًً آنگونه مواضع ناپسند که برخلاف ادبِ نقد و اخلاقِ آزادی بیان است، نه‌تنها هیچ خللی در شخصیّت والا و مقام رفیع آن جناب ایجاد نخواهد کرد، بلکه موجب تحکیم محبوبیّتِ جایگاه مرجعیّت در قلوب مسلمین و توجّه بیشتر به اهمیّت این نهاد گرانقدر در نزد افکار عمومی خواهد شد.

از پیشگاه خداوند تعالی اعتلاء و عزّت روزافزون اسلام و مسلمین و همچنین طول عمر با برکت حضرت مستطاب عالی، همراه با عافیت و نفوذ کلمه را مسألت می‌کنم.

ملتمس دعا بوده و دعاگو هستم.

حسین‌المظاهری

 ۱۲ / آبان / ۱۴۰۰

۲۷ / ربیع‌الأول / ۱۴۴۳

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید