اگر تنها غذا بخورید، دچار این بیماری مرگبار می شوید!

کدخبر: ۴۵۲۵۰۰
اقتصادنیوز: محققان کره ای به این نتیجه رسیدند که غذا خوردن به تنهایی خطر یک بیماری مرگبار را افزایش می دهد.
اگر تنها غذا بخورید، دچار این بیماری مرگبار می شوید!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وقتی افراد به تنهایی غذا می‌خورند، تمایل دارند سریعتر غذا بخورند. نتیجه این افزایش شاخص توده بدن، فشار خون و سطح چربی خون است:عواملی که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهند. دانشمندان از سه دانشگاه در کره جنوبی سلامت حدود ۶۰۰ زن بالای ۶۵ سال را بررسی کردند. آن‌ها سبک زندگی و رژیم غذایی شرکت کنندگانی را که به تنهایی و در جمع غذا می‌خوردند، مقایسه کردند.

 

اسپوتنیک گزارش داد، این سه گروه کالری، کربوهیدرات، فیبر، سدیم و پتاسیم یکسانی در طی تحقیق دریافت می‌کردند. در گروهی که افراد به تنهایی سر میز غذا می‌خورند، میزان ۲.۵۸ برابر خطر ابتلا به آنژین - درد قفسه سینه ناشی از کاهش جریان خون، که همچنین از علائم بیماری عروق کرونر قلب است بیشتر به ثبت رسیده است.

پیش از این در خبر‌ها آمده بود که نشستن طولانی باعث مشکلات قلبی می‌شود. همچنین بر اساس بررسی‌های اخیر محققان، نشستن‌های طولانی‌مدت تا ۶۴ درصد احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد. تحلیل ستون فقرات، فشار‌های بیش از حد بر استخوان‌های گردن، کمر و لگن و بسیاری دیگر از ناهنجاری‌های اسکلتی، غضروفی و عضلانی هم از دیگر عوارض پشت میزنشینی‌های طولانی مدت است. به عقیده محققان کانادایی، نشستن‌های طولانی مدت در پشت میز کار یا روی کاناپه امکان بروز ترومبوز وریدی عمقی را به ویژه در بین افراد مبتلا به چاقی مفرط افزایش می‌دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید