​عوارض خطرناک زیاد خوابیدن از این سن به بعد!

کدخبر: ۴۵۲۵۰۶
اقتصادنیوز: خوابیدن همیشه برای انسان لذت بخش بوده است، اما باید بدانید که عوارض خواب زیاد خطرناک تر از آن است که نادیده گرفته شوند.
​عوارض خطرناک زیاد خوابیدن از این سن به بعد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک، اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که بالای 50 سال دارید و خیلی زیاد می خوابید، باید روتین خود را تغییر دهید زیرا خواب زیاد برای همه مضر است؛ مخصوصا اگر سن تان بالای پنجاه سال باشد. در این قسمت از بهداشت و سلامت نمناک عوارض خواب زیاد برای افراد 50 سال به بالا را به شما معرفی خواهیم کرد.

مشکلات ذهنی

در جامعه مدرن امروزی خطر خواب زیاد بیش از هر زمان دیگری تاثیرات منفی اش را روی ذهن نشان می دهد. تحقیقات جدید نشان می دهند که ذهن و مغز بر اثر خواب زیاد و خواب خیلی کم دچار مشکلات و افت عملکرد می شوند. افرادی که کم تر از 4 ساعت و نیم در شب می خوابند و افرادی که بیش از حد معمول می خوابند ، دچار مشکلات ذهنی خواهند شد و ممکن است با مشکلاتی مثل آلزایمر مواجه شوند.

خطر مشکلات قلبی

زیاد خوابیدن یا طولانی خوابیدن افراد در سنین بالا خطر ابتلا به مشکلات قلبی را افزایش می دهد و این افراد را بیشتر در معرض مشکلات جدی قرار می دهد . حتی ممکن است عاملی برای گرفتگی عروق و تجمع چربی در رگ های خونی باشد.

مشکلات قلبی

سرگیجه زیاد

هنگامی که شما به اندازه کافی می خوابید، صبح ها با انرژی هستید و خیلی سرحال از خواب بیدار می شوید اما اگر بیش از حد زیاد بخوابید، بعد از بیداری احساس سنگینی و سرگیجه خواهید داشت . افرادی که بیش از 8 ساعت در روز می خوابند، معمولاً احساس خواب آلودگی در طول روز برای آن ها بیشتر است.

افزایش خطر مرگ و میر

خواب زیاد مساوی با مرگ و میر زیاد است. مطالعات زیادی در این باره نشان می دهند که خواب بیش از حد زیاد باعث افزایش خطر مرگ می شود. نوسانات الگوی خواب که در طول 5 سال روی افراد انجام شده است، نشان می دهد افرادی که در شب بیش از 8 ساعت می خوابند، دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ و میر زود هنگام هستند.

خوابیدن

افزایش وزن

اگر می خواهید با افزایش وزن روبرو نشوید، حتما خواب خود را تنظیم کنید. خواب بیش از حد زیاد، باعث اضافه وزن می شود. پس عادات سبک زندگی خود را منظم کنید و مراقب باشید که بیشتر از 8 ساعت در طول شبانه روز نخوابید، در غیر این صورت 21 درصد بیشتر در معرض خطر چاقی قرار می گیرید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید