آخرین وضعیت جسمانی تورج رهنما

کدخبر: ۴۵۲۶۳۸
تورج رهنما که به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود، حالا هوشیاری‌اش را به دست آورده و وضعیت رو به بهبودی دارد.
آخرین وضعیت جسمانی تورج رهنما

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، داوود ملکی، نویسنده و از نزدیکان تورج رهنما که پیش‌تر از بستری شدن او در بیمارستان خبر داده بود، درباره وضعیت جسمی این چهره فرهنگی به ایسنا گفت: خوشبختانه حال‌شان خوب است. از بخش مراقبت‌های ویژه بیرون آمدند و سرحال شدند.

او افزود: آن روز (دوشنبه دهم آبان‌ماه) به موقع با من تماس گرفتند و اورژانس رسید و در بیمارستان بستری شدند. خوشبختانه آخرین باری که ایشان را دیدم، می‌توانستند صحبت کنند، البته هنوز کمی لکنت زبان دارند اما هوشیار هستند.

ملکی درخصوص زمان ترخیص رهنما نیز بیان کرد: هنوز زمانی برای ترخیص‌شان اعلام نشده. یک سونوگرافی باید انجام دهند که متاسفانه دستگاه بیمارستانی که هستند خراب است و باید به بیمارستان دیگری منتقل شوند. ممکن است اصلا ایشان را به یک بیمارستان خصوصی ببریم.

او همچنین درباره علت این عارضه که تورج رهنما را روانه بیمارستان کرد، توضیح داد و گفت: ایشان چند بیماری دارند، دیابت هم دارند. فکر می‌کنم آن روز قند خون‌شان پایین آمده بود. اما مسئولان اورژانس همان روز (دوشنبه دهم آبان‌ماه) به ما گفتند که یک سکته مغزی خفیف را رد کرده‌اند.

تورج رهنما، شاعر، نویسنده، پژوهشگر ادبی، استاد زبان و ادبیات آلمانی دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۶ در اهواز متولد شد. از او تاکنون حدود ۵۰ جلد اثر ادبی و پژوهشی به زبان‌های فارسی و آلمانی در ایران و آلمان منتشر شده است. از جمله آثار رهنما به زبان فارسی هفت دفتر شعر است که آخرین آن‌ها «پرده بگردان، بانو» است که انتشارات مروارید آن را سال ۱۳۹۸ منتشر کرده. از جمله پژوهش ادبی او می‌توان به «برشت، فریش، دورنمات» و «ادبیاتِ امروزِ آلمان» اشاره کرد. همچنین چند کار ادبی او به زبان آلمانی عبارتند از: «در نفسِ اژدها»، «ادبیاتِ داستانی و تغزلی در ایران»، «ادبیات نمایشی در ایران» و «سیمای زن در ادبیات امروز ایران».

رهنما در سال ۲۰۰۰ میلادی جایزه‌ ادبی شهر هانوفر را دریافت کرد و در سال ۲۰۰۲ نشان «گوته» در شهرِ وایمار به او اعطا شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید