جریمه شیشه دودی خودروها چقدر است؟

کدخبر: ۴۵۳۲۰۰
رییس پلیس راهور ناجا کد جریمه شیشه دودی را ۲۱۱۴ اعلام کرد و گفت: مبلغ جریمه ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان در کلانشهرها و ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در دیگر شهرهاست.
جریمه شیشه دودی خودروها چقدر است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس سردار سید کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه به مصوبه دیوان عدالت اداری در مورد جریمه خودروهای شیشه دودی اشاره و اظهار داشت: تشخیص در این زمینه به عهده مأمور پلیس راهور گذاشته شده است؛ در مصوبه دیوان عدد «۳» متر ابطال شده اما در همین رای تاکید شده به تشخیص افسر است یعنی شاید یک افسر در فاصله یک متر تشخیص ندهد یا دیگری در فاصله ۴ متر؛ یعنی آن عدد ۳ متر باطل شده است و افسر تشخیص دهد که شیشه دودی غیر استاندارد است می تواند طبق قانون جریمه کند.

وی افزود: مطلب دیگری که دیوان باطل کرده است مربوط به رفع اثر است، یعنی اینکه اگر خودرو توقیف شود تا شیشه دودی کنده شود آن را باطل کرده که ما هم مخالفتی نداریم اما اگر فردی تخلفات دیگر هم داشته باشد و برای رسیدگی می رود باید شیشه دودی را به شرایط عادی برگرداند و لذا این ابهامی که در بحث شیشه دودی بود سوبرداشت نشود چرا که پلیس در برخورد با خودروهای شیشه دودی غیر استاندارد و کارخانه ای هیچ اغماضی نخواهد کرد ،حتما برخورد کرده و به دفعات جریمه کرده و تشخیص ۳ متر هم به تشخیص افسر گذاشته شده است.

رییس پلیس راهور ناجا کد جریمه مربوط به شیشه دودی را ۲۱۱۴ اعلام کرد و گفت: مبلغ جریمه ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان در کلانشهرها و ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان در دیگر شهرهاست.

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه افسران در برخورد با خودروهای دارای شیشه‌های دودی می‌توانند به دفعات جریمه اعمال کرده و محدودیتی وجود ندارد، افزود: یعنی ممکن است یک‌خودرویی در یک تقاطع جریمه شود و در چهارراهی دیگر نیز مامور پلیس دیگری آن را مشاهده و جریمه کند و محدودیتی در دفعات جریمه وجود ندارد.

سردار هادیانفر با بیان اینکه معیار ، تشخیص مامور است خاطرنشان کرد: شیشه‌های دودی استاندارد و متعارف که تولید کارخانه باشد مشکلی ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید