گزارش جالب در بازه میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن توسط واکسن آسترازنکا و فایز

کدخبر: ۴۵۳۴۱۲
اقتصادنیوز: مطالعات اخیر نشان می‌دهد میزان آنتی‌بادی افراد بالای ۵۰ سال بهبودیافته از کرونا بیشتر از بهبودیافتگان بزرگسال زیر ۵۰ سال است.
گزارش جالب در بازه میزان آنتی‌بادی تولید شده در بدن توسط واکسن آسترازنکا و فایز

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از پایگاه خبری ساینس، محققان دانشگاه مونترال مطالعات مختلفی را برای پاسخ به این سوال آغاز کردند که آیا عفونت با ویروس کرونا یا واکسیناسیون منجر به تولید آنتی‌بادی‌های محافظ بیشتری می‌شود.

نتایج بخشی از مطالعه نشان می‌دهد میزان آنتی بادی افرادی که با واکسن‌های فایزر یا آسترازنکا واکسینه شده‌اند، بسیار بیشتر از افرادی است که به ویروس مبتلا شده‌اند و این آنتی‌بادی‌ها در مقابل گونه دلتای ویروس نیز موثر است.

در ادامه محققان افرادی را مورد مطالعه قرار دادند که به کرونا مبتلا شدند ولی در بیمارستان بستری نشدند. نتایج این بررسی ها نشان می‌دهد همه افرادی که به ویروس مبتلا شده بودند آنتی بادی داشتند؛ اما آنچه محققان را شگفت زده کرد این بود که میزان آنتی‌بادی سالمندان بیشتر از مبتلایان بزرگسال زیر ۵۰ سال بود.

مطالعات در ادامه نشان داد آنتی‌بادی‌های موجود در بدن مبتلایان بالای ۵۰ سال، نسبت به مبتلایان بالغ زیر ۵۰ سال، نسبت به گونه دلتا اثر محافظتی بیشتری داشت.

ین مطالعه نیازمند بررسی بیشتر است تا بتواند با ترکیب با اطلاعات به دست آمده در مورد واکسن کرونا، بیشترین اثر محافظتی را در مقابل ویروس داشته باشد.   

بر اساس آخرین آمار تاکنون ۲۵۰ میلیون و ۷۴۲ هزار و ۳۵۳ نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند. ۲۲۶ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۹۴۶ نفر بهبود یافته‌اند و ۵ میلیون و ۶۷ هزار و ۴۰۹ نفر جان خود را از دست داده‌اند. آمریکا با ۴۷ میلیون و ۳۳۶ هزار و ۵۷۷ نفر بیشترین آمار مبتلایان را به خود اختصاص داده است.

نتایج این مطالعه در نشریه Scientific Reports منتشر شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید