واکنش متفاوت روسیه به سرقت محموله نفتی ایران توسط آمریکا

کدخبر: ۴۵۳۷۳۹
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه با اشاره به اقدام ایران در ممانعت از سرقت محموله نفتی خود در دریای عمان گفت: اوضاع متشنج در این دریا تا حد زیادی نتیجه سیاست غیرمسئولانه واشنگتن بوده که با اقدامات تحریک آمیز خود، دائماً در حال تشدید تنش در اطراف ایران و در کل منطقه است.
واکنش متفاوت روسیه  به سرقت محموله نفتی ایران توسط آمریکا

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، زاخارووا عصر روز چهارشنبه در نشست توجیهی سیاست های خارجی این کشور تصریح کرد: تنش بین نیروی دریایی آمریکا و ایران که درنتیجه نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از تلاش آمریکایی‌ها برای ربایش محموله‌های نفتی داخل نفتکش جمهوری اسلامی در دریای عمان جلوگیری کردند حاصل تشدید تنش ها توسط آمریکاست.  

وی با بیان اینکه روسیه با هر گونه تشدید اوضاع در منطقه خاورمیانه مخالف است، افزود: «ما از همه طرف‌های درگیر می‌خواهیم به دنبال راه‌هایی برای حل و فصل درگیری‌های پیش‌آمده و نه تشدید آنها باشند.»

وزیر خارجه روسیه افزود: تهران یکی از بازیگران کلیدی منطقه به مار می رود و از طرح امنیتی روسیه در خلیج فارس حمایت می کند.

به گزارش ایرنا، 
ظهر روز ۱۲ آبان ۱۴۰۰ خورشیدی با اقدام مقتدرانه نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات دزدی دریایی و سرقت نفت ایران توسط آمریکا ناکام ماند.

آمریکا در این اقدام یک نفتکش را که حامل نفت صادراتی ایران بود در آب‌های دریای عمان مصادره کرد و با انتقال محموله نفت آن به یک نفتکش دیگر آن را بسوی مقصدی نامعلوم هدایت کرد.

همزمان دلاورمردان نیروی دریایی سپاه با اجرای عملیات هلی‌برن بر روی عرشه نفتکش آن را به تصرف خود درآوردند و آن را بسوی آب‌های سرزمینی ایران هدایت کردند.

در ادامه نیروهای آمریکا با استفاده از چندین فروند بالگرد و ناو جنگی به تعقیب نفتکش پرداختند اما با ورود قاطعانه و مقتدرانه نیروهای جان برکف سپاه ناکام ماندند. نیروهای آمریکایی مجددا با امکانات بسیار و با استفاده از چند ناو جنگی بیشتر تلاش کردند مسیر حرکت نفتکش را سد کنند که باز هم موفق نشدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید