در یک ماه اخیر:

خبر خوب کرونایی /پیک ششم به تاخیر افتاد؟

کدخبر: ۴۵۳۸۲۷
پژمان عقدک اظهار داشت: میزان بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌های اصفهان نسبت به یک ماه اخیر 50 درصد کاهش داشته است.
خبر خوب کرونایی /پیک ششم به تاخیر افتاد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: میزان بستری بیماران دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان حدود ۵۰ درصد نسبت به یک ماه اخیر کاهش یافت و با توجه به وضعیت موجود، نشانی از ورود به پیک ششم در این خطه نیست.

پژمان عقدک روز پنجشنبه اظهار داشت: روند کاهشی یا افزایشی کرونا بر پایه چند شاخص از جمله تعداد کل بستری‌ها به نسبت ترخیصی‌ها، بستری‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه و مرگ و میرها سنجیده می شود که بر این اساس در یک ماه گذشته با شیب کُند رو به پایین در سه شاخص مذکور مواجه بودیم.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه تعداد ترخیص‌ها نسبت به بستری‌‎های جدید کرونا بیشتر است، اظهار داشت: این آمار نشان از بهبودی وضعیت کرونا در استان دارد.

به گفته وی، تعداد مرگ و میرهای قطعی و مشکوک بر اثر کرونا از یک ماه گذشته تاکنون بطور میانگین ۱۲ نفر در روز بوده است که جای امیدواری برای کاهش آن دارد.

وی با اشاره به اینکه تعداد بیماران بستری دارای علائم کرونا در بیمارستان ها و بخش مراقبت های ویژه نسبت به یک ماه گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش یافته است، گفت: هم اکنون تعداد بیماران دارای علائم کرونا بستری در بیمارستان های استان بالغ بر ۹۱۴ نفر است که از این تعداد ۱۵۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته بستری شدند.

عقدک با بیان اینکه ۱۸۲ بیمار دارای علائم کرونا در بخش مراقبت های ویژه خدمات درمانی دریافت می‌کنند، ادامه داد: تعداد کل بهبودیافتگان از کرونا از ابتدای همه گیری بیماری کووید-۱۹ تاکنون بالغ بر ۱۲۰ هزار و ۸۵۶ نفر در استان اصفهان ثبت شده است.

۷۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال دُز اول واکسن کرونا را دریافت کردند
وی واکسیناسیون را یکی از حربه‌های مهم برای مقابله با کرونا خواند و گفت: بالغ بر ۷۴ درصد افراد بالای ۱۲ سال استان اصفهان دُز اول و ۵۷ درصد دز دوم واکسن را دریافت کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۶۷ درصد افراد ۱۲ تا ۱۸ سال دز اول و ۳۸ درصد از آنها دز دوم واکسن کرونا را دریافت کردند.
عقدک همچنین به رنگ‌بندی شهرستان‌ها از نظر میزان ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: مبارکه در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) و شهرستان های اصفهان، اردستان، نطنز، شهرضا و نجف آباد در وضعیت نارنجی (پر خطر) هستند.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: با توجه به اینکه وضعیت کشورهای همجوار ایران از جمله روسیه و ترکیه در زمینه کرونا نگران کننده و در استان های همجوار اصفهان تعداد مبتلایان به کرونا رو به افزایش است بنابراین مصون ماندن از پیک ششم دور از انتظار است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید