رایزنی وزیران خارجه و دفاع روسیه و فرانسه درباره برجام

کدخبر: ۴۵۴۰۳۶
وزیران امور خارجه و دفاع روسیه وفرانسه در مورد موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی از جمله برجام رایزنی کردند.
رایزنی وزیران خارجه و دفاع روسیه و فرانسه درباره برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد: سرگئی لاوروف و سرگئی شایگو وزیران امور خارجه و دفاع روسیه با ژان ایو له دریان و فلورانس پارلی همتایان فرانسوی خود برای گفت و گو درباره مسائل امنیتی، در پاریس در فرمت ۲+۲ دیدار کردند.
در این بیانیه گفته شده است: دیدار وزیران خارجه و دفاع روسیه و فرانسه باهدف تاکید بر پایبندی دو کشور به توسعه و پیشبرد گفت و گوهای سیاسی سازنده و توام با اعتماد به منظور تحکیم روابط مسکو و پاریس و تقویت امنیت اروپا و جهان برگزار شد.
طرف های روس و فرانسوی در این دیدار درخصوص طیف وسیعی از مسائل مربوط به تامین ثبات راهبردی (موضوعات تسلیحات موشکی و هسته ای) گفت و گو کردند. دو طرف بر تلاش برای عدم انتشار تسلیحات و کنترل تسلیحات و جلوگیری از رقابت تسلیحاتی در فضا و نیز گسترش روابط روسیه و اتحادیه اروپا و ناتو و مقابله با چالش ها و خطرهای امنیتی تاکید کردند.
در بخش مسائل بین المللی دیدار، موضوعات برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، افغانستان، اوضاع منطقه آسیای دور و اقیانوس آرام و اوضاع آفریقا و منطقه صحرا مطرح و بررسی شد.
وزیران روسیه و فرانسه درباره اوضاع اوکراین گفت و گو کرده و دو طرف بر اجرای کامل مفاد توافقنامه مینسک برای حل و فصل مناقشه در این کشور تاکید کردند.
دو طرف در مورد وضعیت بحرانی پناهجویان در مرز بلاروس و لهستان نیز گفت و گو کردند و طرف روسی بر لزوم حل و فصل مسائل فقط از راه گفت و گوی توام با احترام بین طرف های ذینفع و برمبنای معیارهای قوانین بین المللی تاکید کرد.

وزیران خارجه و دفاع روسیه و فرانسه درخصوص همکاریهای دو کشور در مسائل دیگر بین المللی گفت و گو کرده و نیز برخی مسائل مهم دوجانبه و برنامه زمانی تماس های مقامهای دو کشور را هم بررسی کردند.
دیدار قبلی وزیران خارجه و دفاع روسیه و فرانسه در قالب ۲+۲  در سال ۲۰۱۹ برگزار شده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید