این استان رتبه آخر واکسیناسیون کرونا در کشور است

کدخبر: ۴۵۴۲۵۸
اقتصادنیوز: معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار ستاد ملی کرونا این استان از نظر ابتلای افراد به بیماری کرونا رو به افزایش اما آمار فوتی‌ها رو به کاهش است و روند نزولی خوبی دارد که این امر نویدبخش نتایج خوب و اقدامات و فعالیت‌های مؤثر در امر مقابله با این بیماری است.
این استان رتبه آخر واکسیناسیون کرونا در کشور است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان از نظر پوشش واکسیناسیون در سطح کشور همچنان در رتبه آخر کشوری قرار دارد.

محمدهادی مرعشی در نشست ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا با تذکر به آن دسته از دستگاه‌های اجرایی که از نظر پوشش واکسیناسیون پرسنل درصد کمتری دارند و تقدیر از مجاهدت‌ها و تلاش‌های کادر بهداشت و درمان و اعضای ستاد کرونا استان اظهارداشت: با وجودی که تعدادی از دستگاه‌های اجرایی به عملکرد قابل تقدیر پوشش ۱۰۰ درصدی واکسیناسیون کارکنان رسیده‌اند اما متأسفانه برخی دستگاه‌ها عملکرد قابل قبولی نداشتند که بایستی آمارها به طور ویژه بررسی و تذکر لازم به این دستگاه‌ها داده شود.

وی افزود: سیستان و بلوچستان از نظر پوشش واکسیناسیون در سطح کشور همچنان در رتبه آخر کشوری قرار دارد و در این راستا نیازمند فرهنگ‌سازی، تبلیغ و ارائه آموزش‌های لازم به آحاد افراد جامعه از سوی دستگاه‌های فرهنگی به ویژه صدا و سیما و رسانه‌ها هستیم.

معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بر اساس آمار ستاد ملی کرونا این استان از نظر ابتلای افراد به بیماری کرونا رو به افزایش اما آمار فوتی‌ها رو به کاهش است و روند نزولی خوبی دارد که این امر نویدبخش نتایج خوب و اقدامات و فعالیت‌های مؤثر در امر مقابله با این بیماری است.

وی بیان کرد: باوجود اینکه موج ششم بیماری کرونا تقریباً در کشور کنترل شده است، اما امکان جهش مجدد و ابتلای افراد و تغییر رنگ‌بندی کرونایی استان طی ۲۰ روز آینده وجود دارد لذا انجام مراقبت و تلاش‌های بیشتر برای جلوگیری از شیوع بیماری، ضرورت دارد.

وی با تاکید بر گزارش مستمر روند اجرایی شدن مصوبات جلسات ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در جلسات این ستاد خاطرنشان کرد: میزان اجرای مصوبات ستاد در بهبود وضعیت سیستان و بلوچستان رفع نواقص موجود و رسیدن به نتیجه مطلوب کمک می‌کند.

مرعشی بیان کرد: تعدادی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون که مراجعه کننده ندارند، جمع‌آوری می‌شوند که البته این بدان معنا نیست که طرح واکسیناسیون به اتمام رسیده بلکه با توجه به نیاز به حضور پرسنل و تجهیزات این مراکز در سایر مراکز که مراجعه کننده بیشتری دارند، این تصمیم اتخاذ شده است.

وی به بازگشایی مدارس شهرستان‌های حوزه سیستان که از نظر رنگ بندی کرونایی در وضعیت کم خطر قرار دارند اشاره کرد و افزود: با توجه به مباحث کارشناسی در این جلسه به جز شهرستان زابل با فعالیت حضوری مدارس در سایر شهرستان‌های حوزه سیستان، مشروط به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی موافقت شد اما باید دقت لازم در خصوص رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی انجام شود تا در صورت مشاهده موارد بیماری و وجود خطر، مجدداً پیرامون این موضوع تصمیم‌گیری شود.

علیرضا شهرکی مدیر کل مدیریت بحران استان نیز در ابتدای این نشست از جهش استان در بخش واکسیناسیون خبر داد و افزود: از نظر پوشش واکسیناسیون در یک هفته گذشته ۷ درصد رشد داشته‌ایم به گونه‌ای که ۷۲ درصد مردم استان دز اول و ۳۴ درصد مردم نیز دز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید