افشاگری نیویورک تایمز علیه ارتش امریکا/ 64 زن و کودک در حمله به سوریه کشته شدند

کدخبر: ۴۵۴۳۸۴
ارتش امریکا درباره دو حمله هوایی در سوریه در سال 2019 مخفی کاری کرده است. در این دو حمله 64 زن و کودک کشته شدند.
افشاگری نیویورک تایمز علیه ارتش امریکا/ 64 زن و کودک در حمله به سوریه کشته شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، روزنامه نیویورک تایمز در افشاگری جدیدی علیه ارتش امریکا اعلام کرد این کشور دو سال قبل (2019) دو حمله هوایی در سوریه انجام داده بود که منجر به کشته شدن 64 غیرنظامی (زن و کودک) شد.

به گزارش عصرایران، به نوشته نیویورک تایمز، ارتش امریکا انجام این دو حمله هوایی در سوریه را پنهان کرده بود.

این روزنامه امریکایی افزود ارتش امریکا درباره دو حمله هوایی در سوریه در سال 2019 مخفی کاری کرده است. در این دو حمله 64 زن و کودک کشته شدند. این اتفاق احتمالا یک جنایت جنگی است. این حملات هوایی در جریان جنگ علیه داعش صورت گرفته بود.

به نوشته این روزنامه امریکایی، این دو حمله هوایی به صورت متوالی علیه منطقه ای در نزدیکی روستای الباغوز سوریه انجام شدند. این حملات به دستور واحد عملیات ویژه سری (مسوول عملیات های زمینی در سوریه) صورت گرفت.

نیویورک تایمز افزود فرماندهی مرکزی امریکا که ناظر بر عملیات های هوایی این کشور در سوریه بود چند روز قبل وقوع این حملات هوایی را برای اولین بار پذیرفت و اعلام کرد این دو حمله هوایی، توجیه داشتند.

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا (مستقر در منطقه خاورمیانه) در بیانیه ای در روز شنبه (دیروز) روایت روزنامه نیویورک تایمز در باره این حملات و کشته شدن 80 نفر در آنها را تکرار و اعلام کرد در این دو حمله 16 عضو داعش و 4 شهروند عادی (غیرنظامی) کشته شدند.

در این بیانیه گفته شده هنوز مشخص نشده که 60 نفر بقیه، غیرنظامی بوده اند یا خیر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید