جزئیات جدید از خسارات زلزله شدید هرمزگان

کدخبر: ۴۵۴۵۴۹
اقتصادنیوز: بخشدار فین بندرعباس از تخریب بین 20تا100 درصدی برخی منازل در این بخش خبر داد.
جزئیات جدید از خسارات زلزله شدید هرمزگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، غلامرضا رفیعی یکشنبه شب اظهار داشت: هنوز برای اعلام آماری منازل آسیب دیده زود است اما می توان گفت ۲ خانه در شهر فین به صورت ۱۰۰ درصدی تخریب شده اند.

وی ادامه داد: هم  اکنون نیز از روستای ذرتو گزارش می رسد که منازل این روستا آسیب بسیاری دیده اند و باید منتظر دریافت اطلاعات بیشتر از گروه های ارزیاب ماند.

وی اضافه کرد: منازل در شهر فین با جمعیت سه هزار و ۴۰۰ نفر، روستای رضوان با پنج هزار و ۸۰۰ نفر، سرزه با ۸۰۰ نفر، مزرا با حدود ۶۰ نفر، گهره و چلو و دوین ۶۰۰ نفر بیشترین آسیب را در زمین لرزه دیده اند.

بخشدار فین اشاره کرد: این بخش با ۱۳۰ روستا دارای افزون بر ۱۸ هزار نفر جمعیت است.

زمین لرزه های پی در پی در بخش فین استان هرمزگان منجر به حضور مردم در خیابان ها و بوستان ها در نقاط مختلف استان هرمزگان و استان های همجوار شده است.

قدرت این زمین لرزه ها به حدی بوده که در استان های همجوار احساس شده است و مردم از ترس به خیابان ریخته اند.

این زمین لرزه تا کنون به بخشی از دیوارهای منازل برخی از بخش های استان هرمزگان خسارت وارد کرده است.

همچنین این زمین لرزه ها منجر به قطعی برق در شهر بندرعباس شده که بنا بر اعلام کارشناس شرکت توزیع نیروی برق استان هرمزگان، تلاش برای وصل شدن برق این شهر ادامه دارد.

بر اساس اعلام موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، زلزله ۶.۴ ریشتری امروز (یکشنبه) در فین هرمزگان ساعت ۱۵ و ۳۷ دقیقه و ۴ ثانیه و در عمق ۱۵کیلومتری زمین به وقوع پیوست.

ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه و ۳۸ ثانیه نیز زلزله دیگری با قدرت ۶.۳ ریشتر این منطقه را لرزاند و پس از آن دو زلزله ۴ ریشتری در قلعه قاضی هرمزگان به وقوع پیوست که اولی در ساعت ۱۶ و ۱۰ دقیقه و دومی در ساعت ۱۶ و ۲۲ در عمق ۱۰ کیلومتری زمین ثبت شده است.

مردم فین هرمزگان پس از وقوع دو زلزله با قدرت بالای ۶ ریشتر شاهد پس لرزه ۳.۹ ریشتری در ساعت ۱۶و ۴۳ دقیقه نیز بودند که موجب افزایش اضطراب شهروندان این منطقه  از هرمزگان شده است.

زمین لرزه فارغان ۳.۴ ریشتر به ثبت رسیده است و قلعه قاضی نیز اخرین بار با زلزله ۴.۵ ریشتر و فین هم با قدرتی ۳.۵ ریشتری به لرزه در آمده است.

ساعت ۱۷ و ۵۴ دقیقه و هفت ثانیه نیز گزارش شد که زلزله ای با قدرت ۴ ریشتر جزیره قشم را به لرزه در آورده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید