باقری: موفقیت مذاکرات 8 آذر در گرو «لغو تحریم‌ها» است

کدخبر: ۴۵۵۳۶۹
معاون سیاسی وزیر امور خارجه صبح امروز (پنجشنبه) در توئیتی نوشت: موفقیت مذاکراتی که در ٨ آذر آغاز می‌شود، در گرو «اراده جدی» و «آمادگی عملی» طرف مقابل برای «لغو تحریم‌ها» است.
باقری: موفقیت مذاکرات 8 آذر در گرو «لغو تحریم‌ها» است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: موفقیت مذاکرات هشت آذر در گرو «اراده جدی» و «آمادگی عملی» طرف مقابل برای «لغو تحریم‌ها» است.

علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه صبح امروز (پنجشنبه) در توئیتی نوشت: ‌در ادامه نشست با سفرای مقیم تهران و در پی جلسه با سفرای کشورهای حوزه خلیج فارس، چهارشنبه در جمع سفرای کشورهای حوزه مدیترانه و شرق اروپا تصریح کردم موفقیت مذاکراتی که در ٨ آذر آغاز می‌شود، در گرو «اراده جدی» و «آمادگی عملی» طرف مقابل برای «لغو تحریم‌ها» است.

هشتم آذر ماه شهر وین میزبان مذاکرات ایران و گروه ۱+۴ برای لغو تخریم های آمریکاست. در همین خصوص سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه دوشنبه ۲۴ آبان در نشست هفتگی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرگزاری فرانسه درباره مذاکرات پیش رو در وین اظهار داشت: بررسی‌های ما به جمع بندی رسید که درباره تاریخ گفت‌وگو با اعضای ۱+۴ به توافق رسیدیم. این گفت‌وگوها ادامه خواهد یافت برای رفع تحریم‌ها و تحریم‌هایی که با برجام ناهمخوان هستند و تحریم‌هایی که به صورت غیرقانونی توسط آمریکا علیه ایران اعمال شده همه باید لغو شوند.برخی نکات اختلافی در ۶ دور مذاکرات وین بوده که مذاکرات به توافق نرسیده است. تمرکز ما در وین رفع همه تحریم‌هایی است که غیرقانونی توسط آمریکا اعمال شده است. ما نیت آمریکا را که مایل است به اعضای ۱+۴ بپیوندند می‌دانیم و باید این مسیر را تغییر دهند. آنچه برای ما مهم است رفع تحریم‌هاست و آنچه به عنوان راستی آزمایی رفع تحریم‌ها و تضمین‌های ضروری لازم ممکن است و همه در فرآیند بررسی جمع بندی شده و در گفت‌وگوها مورد تاکید قرار خواهد گرفت

گفتی است معاون سیاسی وزیر امور خارجه ۲۴ آبان ماه نیز در نشست مجازی با معاونان وزرای خارجه روسیه و چین تصریح کرد: لغو موثر تحریم‌های غیرقانونی آمریکا یک ضرورت و اولویت اصلی مذاکرات پیش رو است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید