نگرانی آمریکا از آزمایش موشکی چین

کدخبر: ۴۵۵۴۲۰
ژنرال جان هایتن، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس نیوز درباره این آزمایش چین که ظاهرا در ماه ژوئیه سال جاری میلادی صورت گرفته، گفت: چین یک موشک دور برد پرتاب کرد. این موشک یک دور به دور زمین چرخید و سپس در نزدیکی هدف تعیین شده فرود آمد.
نگرانی آمریکا از آزمایش موشکی چین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری هیل اعلام کرد، به وزیر دفاع آمریکا تاکید کرد، اقدام چین در تابستان برای آزمایش یک موشک مافوق صوت نگرانی‌هایی را در مورد افزایش قابلیت‌ها و توانایی‌های پکن به وجود آورده است؛ اما این مساله قابل مقایسه با اقدام روسیه در دهه ۱۹۵۰ میلادی برای پرتاب نخستین ماهواره فضایی جهان موسوم به "اسپوتنیک ۱" نیست.

ژنرال لوید آستین، رئیس پنتاگون چین را چالش ارتش آمریکا دانست؛ اما تاکید کرد که آمریکا بر تقویت توانایی‌ها در تمامی حوزه‌ها و نه فقط بر یک توانایی خاص از جمله تسلیحات مافوق صوت متمرکز شده است.

وی افزود: ما هر کار بتوانیم انجام می‌دهیم تا ظرفیت‌ها و توانایی‌هایمان را که برای هر نوع رقابت و پیشرفت ضروری و موثر هستند، توسعه دهیم. طرف این صحبت‌ها چین، روسیه و دیگر کشورهایی است که می‌خواهند ما را به رقابت و مبارزه دعوت کنند.

براساس گزارش روزنامه فایننشال تایمز، اگرچه موشک مافوق صوت چین با اختلاف چندین کیلومتر در رسیدن به هدف تعیین شده ناکام بود؛ اما این نخستین باری بود که یکی از کشورهای جهان موشک مافوق صوتی را پرتاب می‌کرد که به طور کامل به دور کره زمین چرخید. موشک‌های مافوق صوت با سرعتی پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند و به همین خاطر رهگیری آنها بسیار دشوار است.

این در حالی است که چین انجام یک آزمایش موشک مافوق صوت را رد کرده و تاکید دارد که یک فضاپیمای قابل استفاده مجدد را آزمایش کرده است.

در همین حال، ژنرال جان هایتن، معاون رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه‌ای با شبکه سی‌بی‌اس نیوز درباره این آزمایش چین که ظاهرا در ماه ژوئیه سال جاری میلادی صورت گرفته، گفت: چین یک موشک دور برد پرتاب کرد. این موشک یک دور به دور زمین چرخید و سپس در نزدیکی هدف تعیین شده فرود آمد.

این اظهارات ژنرال هایتن در بحبوحه افزایش نگرانی‌ها نسبت به توانایی‌های اتمی چین در میان تشدید تنش‌ها با تایوان مطرح شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید