زاینده‌رود زنده می شود؟ +فیلم

کدخبر: ۴۵۵۷۶۲
رئیس جمهور و معاون اول او نسبت به تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهانی واکنش داشته و به نظر می‌رسد فعالانه وارد میدان شده‌اند.
زاینده‌رود زنده می شود؟ +فیلم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اعتراض کشاورزان شرق اصفهان به کمبود آب که چندین سال است با بحران آب دست و پنجه نرم می‌کنند. این روزها وارد فاز تازه‌ای شده و آنها با تجمع در بستر خشک زاینده‌ رود برای رفع مشکلشان راه‌حل عملی می‌خواهند، مطالبه‌ای که بخش بزرگی از خبرهای آخر هفته گذشته را به خودش اختصاص داده بود، در کنار این خبر سخنان روز چهارشنبه رهبری، مرگ اردشیر زاهدی و آلوده‌تر شدن هوای کلانشهرها توجه زیادی به خودش جلب کرد.

تا اینجای کار رئیس جمهور و معاون اول او نسبت به تجمع اعتراضی کشاورزان اصفهانی واکنش داشته و به نظر می‌رسد فعالانه وارد میدان شده‌اند. محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور به وزرای نیرو و جهاد کشاورزی دستور داده که هرچه سریع‌تر برای حل بحران آب در هر سه استان اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری فکر اساسی شود. دستوری که اگرچه اقدام به موقعی به نظر میرسد اما بعید است بتواند در کوتاه‌مدت مشکل کشاورزان را حل کند، بسیاری از کارشناسان عقیده دارند که اساسا راه‌حلی که هم پایدار و توسعه‌محور باشد و هم به سرعت نتیجه بدهد به سختی پیدا خواهد شد، چرا که مشکل سوءمدیریت آب در مرکزی ایران اتفاقی نیست که به سرعت افتاده باشد و بتوان به سرعت عوارض آن را برطرف کرد.

دلیل مهاجرت نخبگان از ایران

دیدار روز چهارشنبه مقام معظم رهبری با نخبگان یک نکته مهم داشت که باعث شد بخشی از خبرها و اظهارنظرهای آخر هفته  تحت تاثیر آن باشد. ایشان در بخشی از سخنانشان اعلام کردند که هرکس جوانان را تشویق به مهاجرت کند خائن به کشور است. این سخنان موجب شد که گفت و گو درباره زمینه‌ها و دلایل مهاجرت جوانان به ویژه نخبگان داغ شود و خیلی‌ها دایره این خیانت را تا مسوولانی که به جای استفاده از نخبگان و شایسته‌سالاری از مهره‌های ناکارآمد برای مدیریت کشور استفاده می‌کنند،‌ گسترش دهند. 

مرگ دیپلمات مطرود

مرگ اردشیر زاهدی آخری سفیر ایران در آمریکا در زمان حکومت پهلوی هم مورد توجه بسیاری قرار گرفت، او در اغلب مصاحبه‌های اخیرش روی مسئله وطن‌پرستی مانور می‌داد و بر اهمیت آن تاکید ‌می‌کرد و این حرف‌ها طی سال‌های اخیر دردسرهایی هم برایش درست کرده بود. خاطرات اردشیر زاهدی یکی از منابع جالب و خواندی از نحوه سیاست‌ورزی در دوران پهلوی است.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید