احتمال بازگشت محدودیت‌ها در انگلیس موج چهارم کرونا

کدخبر: ۴۵۵۸۶۹
زمزمه بازگشت محدودیت‌های کرونایی در انگلیس اخیرا دوباره بالا گرفته است و دولت لندن در یک عقب نشینی آشکار هشدار داده که در صورت شیوع موج جدید کرونا و افزایش فشارها بر مراکز بهداشتی این کشور، برخی از محدودیت‌هایی را که دو ماه پیش رفع کرد دوباره اعمال می‌کند.
احتمال بازگشت محدودیت‌ها در انگلیس موج چهارم کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، بازگشت محدودیت‌های کرونایی در برخی کشورهای اروپایی و نگرانی از شیوع موج چهارم این ویروس، زمزمه اقدامات سختگیرانه در انگلیس را هم افزایش داده است.

یکی از مشاوران ارشد پزشکی دولت انگلیس هشدار داده است که با افزایش پرشتاب آمار مبتلایان در اروپا، این کشور هم باید برای اعمال تدابیر سخت‌تر به منظور مهار کرونا آماده باشد.

اندرو هیوارد، مدیر مؤسسه اپیدمیولوژی و مراقبت های بهداشتی دانشگاه UCL، معتقد است که انگلیس روی لبه تیغ قرار دارد و گام بعدی دولت تا حد زیادی به سرعت دریافت دُز سوم واکسن کرونا بستگی دارد. این درحالیست که دولت اتریش از دوشنبه آینده قرنطینه سراسری را به اجرا خواهد گذاشت و آلمان هم وضعیت اضطراری بهداشتی اعلام کرده است.

 هیوارد که از اعضای گروه مشورتی تهدید ویروس‌های تنفسی جدید و در حال ظهور دولت بشمار می‌رود به شبکه خبری بی‌بی‌سی گفت که اوضاع در اروپا کمی متفاوت است. آمار ابتلا به کرونا برای مدت طولانی در انگلیس بالا بود و اینک یک ایمنی جمعی به وجود آمده است. این درحالیست که به گفته او آمار مراجعه به بیمارستان، و تلفات کرونایی در اروپا از ماه گذشته میلادی به سرعت رو به افزایش است.

این دانشمند انگلیسی گفت که میانگین آمارها در انگلیس همچنان بالاست اما سرانه ابتلا در برخی کشورهای اروپایی، از انگلیس تجاوز کرده است. بر اساس آخرین گزارش‌های منتشر شده بالغ بر ۴۴ هزار نفر در انگلیس طی شبانه روز گذشته به کرونا مبتلا شده اما در آلمان این آمار به ۵۹ هزار نفر رسیده است.

هیوارد در پاسخ به این سوال که آیا سیاست‌های مختلف اروپا و انگلیس نقش مهمی در مهار شیوع کرونا ایفا کرده است، گفت: «استراتژی ما تکیه بر واکسیناسیون و مصونیت جمعی بوده است. اگر آنتی‌بادی‌ها را در جمعیت بزرگسال [بریتانیا] اندازه‌گیری کنیم، حدود ۹۸ درصد از افراد در نتیجه واکسیناسیون یا ابتلا به کرونا آنتی‌بادی دارند.»

وی با بیان اینکه برخورداری از آنتی‌بادی ملاک نیست و سطح آن هم حائز اهمیت است افزود: ما شاهد بودیم که [مدتی] پس از واکسیناسیون، آنتی‌بادی‌ها به طور قابل‌توجهی کاهش و خطر ابتلای افراد به کرونا افزایش می‌یابد.

هیوارد گفت در مدل‌هایی که پیش‌بینی می‌کنند چگونه همه‌گیری کرونا در آینده شایع می‌شود، عدم قطعیت زیادی وجود دارد. اما چیزی که من می‌دانم این است: هر زمستان، عفونت‌های تنفسی افزایش می‌یابد، و بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میرها به اوج خود می‌رسد، و من دلیلی نمی‌بینم که چرا کووید با آن تفاوت داشته باشد.

وی وقتی تحت فشار قرار گرفت که آیا انگلیس می تواند از اقدامات خود در مدیریت کرونا راضی باشد یا خیر، گفت: ما نمی توانیم به طور مطلق راضی باشیم. بیش از ۸ هزار نفر را با کووید در بیمارستان بستری کرده ایم که تقریباً به هزار نفر از آنها دستگاه تنفس مصنوعی متصل است. ما در مقایسه با اروپا، تعداد تخت‌های بیمارستانی بسیار کمتری برای بستری کردن افراد داریم، بنابراین ما کمی در لبه چاقو هستیم.

این دانشمند انگلیسی افزود: وقتی تمام بیماری‌های تنفسی را که در زمستان شایع می شود به گردهمایی‌های اجتماعی اضافه ‌کنید، متوجه می‌شویم که سازمان بهداشت ملی با مشکل جدی مواجه است و به همین خاطر فکر می‌کنم باید برای اقدامات سختگیرانه آماده باشیم.

زمزمه بازگشت محدودیت‌های کرونایی در انگلیس اخیرا دوباره بالا گرفته است و دولت لندن در یک عقب نشینی آشکار هشدار داده که در صورت شیوع موج جدید کرونا و افزایش فشارها بر مراکز بهداشتی این کشور، برخی از محدودیت‌هایی را که دو ماه پیش رفع کرد دوباره اعمال می‌کند.

نتایج تازه‌ترین نظرسنجی صورت گرفته نشان می‌دهد که بخش قابل توجهی از مردم خواستار اعمال دوباره محدودیت‌های کرونایی هستند. تحقیقات روزنامه ایندیپندنت حاکیست که ۴۰ درصد مردم تمایل دارند محدودیت‌های قرنطینه اعمال شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید