علم‌الهدی: دولت به دنبال مردم راه افتاده است تا بتواند مشکلات را حل کند

کدخبر: ۴۵۶۰۸۵
آیت‌الله علم‌الهدی، «رانت سیاسی» را یک ناهنجاری و مشکل جدی در کشور دانست و گفت: مردم تسلیم این رانت سیاسی شده بودند اما امروز بستر گفتمانی فراهم شده که مردم از دولت مطالبه می‌کنند و این می‌تواند بسیار به پیشرفت کشور کمک کند.
علم‌الهدی: دولت به دنبال مردم راه افتاده است تا بتواند مشکلات را حل کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، امام جمعه مشهد گفت: «گفتمان‌سازی»، خط فکری است که امیدواریم در این دولت ادامه پیدا کند، دولت سیزدهم به دنبال مردم راه افتاده است تا بتواند مشکلات را حل کند و گفتمان دوم، مقابله با مسئله رانت، تبعیض و فساد است که بحمدالله به خوبی دارد صورت می‌گیرد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در دیدار با نمایندگان فرزندان شهدای استان خراسان رضوی اظهار کرد: شما سر سفره شهادت به دنیا آمدید و بزرگ شدید یعنی در تمام لحظات عمری که شما در دوران طفولیت داشتید، نام شهید را شنیدید و با این نجواها تربیت شدید و خداراشکر یک جوان انقلابی هستید.

وی ادامه داد: طبیعی است وقتی عزیزی شهید می‌شود، خانواده ایشان دچار سختی می‌شوند که الحمدلله شما با یک تحمل و ایده والای انقلابی وارد جامعه شدید، در شرایطی که شما بزرگان رشد کردید و به‌عنوان یک عضو اثرگذار در جامعه مطرح شدید، از همان استعداد شهید به شما رسیده است.

فرزندان شهدا وارثان خون شهدا هستند

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه فرزندان شهدا وارثان خون شهدا و استعدادهایشان هستند، بیان کرد: روزی در دانشگاه امام صادق (علیه‌السلام) بررسی کردیم و دیدیم اغلب نخبه‌های دانشگاهی فرزندان شهدا بودند که به‌عنوان یک عنصر محرک در مجامع فرهنگی و دانشگاهی فعالیت می‌کنند.

این عضو مجلس خبرگان افزود: موفقیت امروز شما به دلیل نهفته بودن استعداد پدرانتان در وجود شما است و به لطف خدا رشد کردید و در این وضع نخبگی قرار گرفتید، پیشرفت شما هم باعث افتخار شهادت و هم باعث افتخار نظام و انقلاب اسلامی است.

در عرصه‌های اجتماعی فعال باشید

آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: سفره شهادتی که به نام شهیدان پهن شد، بسیار پربرکت بوده که از خانواده‌ همان عزیزان بازهم شهید داده‌ایم، بصیرتی که شما وارثان شهدا دارید به دلیل وجود خون شهدا و خانواده‌های عزیزاتان است.

وی خطاب به فرزندان شهدا گفت: در عرصه‌های مختلف از جمله عرصه‌ اجتماعی ناامید نشوید، آن چیزی که شما عزیزان باید توجه داشته باشید، در ابتدا انسجام خانواده‌های شهداست که بایستی در این بستر فعالیت کنید تا این انسجام هر چه بهتر و بیشتر فراهم شود؛ فرزندان شهدا باهم در ارتباط باشند و انسجام پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: شما عزیزان به سراغ فرزندان شهدا بروید و با آنان حرف بزنید و از مشکلاتشان مطلع شوید، این اتحاد باعث انسجام هر چه بیشتر خانواده‌های شهدا می‌شود که می‌توانید فعالیت‌های جهادی زیادی را در این راستا انجام بدهید.

مطالبه مردم به پیشرفت کشور کمک می‌کند

وی با اشاره به تلاش دولت سیزدهم برای فراهم کردن بستر گفت‌وگو با مردم، خاطرنشان کرد: در این دولت تولید گفتمان صورت گرفته و درصدد گفت‌وگو کردن با مردم است، مسئله مبارزه با فساد و تبعیض و اختلاس از مطالبه مردم ایجاد می‌شود.

آیت‌الله علم‌الهدی، «رانت سیاسی» را یک ناهنجاری و مشکل جدی در کشور دانست و تصریح کرد: مردم تسلیم این رانت سیاسی شده بودند اما امروز بستر گفتمانی فراهم شده که مردم از دولت مطالبه می‌کنند و این می‌تواند بسیار به پیشرفت کشور کمک کند.

امام جمعه مشهد عنوان کرد: «گفتمان‌سازی»، خط فکری است که امیدواریم در این دولت ادامه پیدا کند، دولت سیزدهم به دنبال مردم راه افتاده است تا بتواند مشکلات را حل کند و گفتمان دوم، مقابله با مسئله رانت، تبعیض و فساد است که بحمدالله به خوبی دارد صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: اگر شما با همین نیرو، انسجام فرزندان شهدا را انجام دهید، قطعأ پیشرفت خواهید کرد، تلاش کنید و ناامید نباشید، با فعالیت‌های جهادی شما، بستر فرهنگی گسترش پیدا می‌کند و مردم متوجه فرهنگ شهید پروری و شهیدان می‌شوند که این موضوع بسیار مهمی برای ماست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید