درخواست مهم عضو شورای نگهبان از پژوهشکده این نهاد

کدخبر: ۴۵۶۱۵۷
آیت‌الله حسینی خراسانی با اظهار خرسندی از اقدامات صورت گرفته در پژوهشکده شورای نگهبان گفت: پژوهشکده را مجموعه مبارکی یافتم و دانش، ادب و جوانی اعضای این مرکز علمی تحسین کننده است و باید این مجموعه را تقویت کرد.
درخواست مهم عضو شورای نگهبان از پژوهشکده این نهاد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، عضو فقیه شورای نگهبان گفت: قانون اساسی پاسخگوی نیازهای جمعی و سیاسی و اجتماعی جامعه است و باید محل رجوع همگان باشد.

آیت‌الله حسینی خراسانی عضو فقیه شورای نگهبان عصر چهارشنبه ۲۶ آبان‌ماه با حضور در پژوهشکده شورای نگهبان ضمن بازدید از نمایشگاه آثار و محصولات پژوهشکده، در جریان فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مرکز قرار گرفت.

در این بازدید که با حضور عباسعلی کدخدایی رئیس پژوهشکده شورای نگهبان و جمعی از مسئولان و کارشناسان پژوهشکده صورت گرفت، گزارشی از تاریخچه، فعالیت‌ها و برنامه‌های گذشته و آینده پژوهشکده ارائه شد و ایشان نیز نکاتی را بیان کردند.

آیت‌الله حسینی خراسانی در این بازدید گفت: روایاتی از ائمه علیهم السلام داریم که تاکید دارد هرچه ما گفتیم و شما شنیدید تحقیق کنید ریشه این حرف کجاست و چه مبنایی دارد. اگرچه کلام ائمه علیهم السلام خود حجت است، اما هدف از این پیام تربیت جامعه دینی است که هیچ حرف بی مبنایی را نپذیرند و درباره جوانب و مبانی آن تعمق و تفکر کنند.

عضو فقیه شورای نگهبان با اشاره به جایگاه قانونی شورای نگهبان گفت: اعضای شورای نگهبان مثل شارحان دین و شریعت که رسالت توضیح متن شریعت و حراست از اصول دینی را بر عهده دارند، وظیفه تبیین و تفسیر و پاسداری از اصول قانون اساسی را به عهده دارند.

وی ادامه داد: قانون اساسی پاسخگوی نیازهای جمعی و سیاسی و اجتماعی جامعه است و باید محل رجوع همگان باشد.

عضو فقیه شورای نگهبان رسالت شورای نگهبان را ضمانت سلامت همه جامعه در همه شئون عنوان کرد و خواستار معرفی هویت و مسئولیت این نهاد در سایر ماموریت‌های نظارتی به افکارعمومی شد.

آیت‌الله حسینی خراسانی با اظهار خرسندی از اقدامات صورت گرفته در پژوهشکده شورای نگهبان افزود: پژوهشکده را مجموعه مبارکی یافتم و دانش، ادب و جوانی اعضای این مرکز علمی تحسین کننده است و باید این مجموعه را تقویت کرد.

گفتنی است پیش از سخنان ایشان عباسعلی کدخدایی و تعدادی از کارشناسان پژوهشکده شورای نگهبان به معرفی تاریخچه تاسیس و روند فعالیت‌ها و اقدامات پژوهشکده پرداختند و دغدغه های خود را مطرح ساختند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید