دیدار قریب‌الوقوع عباس با پوتین در مسکو

کدخبر: ۴۵۶۳۶۴
محمود عباس، فردا(سه‌شنبه) با رئیس‌جمهور روسیه در مسکو دیدار و درباره راه‌های احیای روند سیاسی با او گفت‌وگو خواهد کرد.
دیدار قریب‌الوقوع عباس با پوتین در مسکو

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک گفت که فردا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در مسکو دیدار و درباره راه‌های احیای روند سیاسی و راهکار تشکیل دو کشور برای حل نزاع میان فلسطین و رژیم صهیونیستی بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

وی گفت: این سفر از آنجا انجام می‌شود که روسیه یکی از طرف‌های کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه و عضو دائم شورای امنیت است و روابط ممتازی با تمام طرف‌های منطقه‌ای دارد. همچنین تأثیر زیادی بر همگان در منطقه دارد. سفر من به روسیه با هدف مطلع کردن پوتین از آخرین تحولات و هماهنگی مواضع میان دو طرف و در راستای تأکید بر اهمیت نقش روسیه در عرصه بین المللی است.

عباس گفت: من طرف روسی را در جریان آخرین تحولات روابط فلسطین-اسرائیل و حل سیاسی براساس قطعنامه‌های مشروع بین المللی می‌گذارم. در این سفر درباره راه‌های تقویت روابط دوجانبه و دوستی تاریخی میان مردم و رهبری فلسطین و روسیه گفت‌وگو خواهم کرد. ما مایلیم نشست بین‌المللی صلح تحت نظارت کمیته چهارجانبه براساس قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی برگزار شود برای همین به حمایت روسیه از تلاش‌هایمان در این راستا اعتماد داریم.

در این راستا دفتر کرملین نیز اعلام کرد، پوتین و عباس روز سه‌شنبه در سوچی با هم ملاقات خواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید