طی یک ماه گذشته

فعالیت واحدهای آلاینده هوا در تهران متوقف شد!

کدخبر: ۴۵۶۳۶۵
سعید محمودی گفت: برنامه ویژه پایش های محیط زیست از ابتدای آبان آغاز و براساس این گشت و پایش‌ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می‌گیرد تا از فعالیت‌های واحدهای آلاینده جلوگیری شود.
فعالیت واحدهای آلاینده هوا در تهران متوقف شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران، سعید محمودی افزود: برنامه ویژه پایش های محیط زیست از ابتدای آبان آغاز و براساس این گشت و پایش ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می گیرد تا از فعالیت های واحدهای آلاینده جلوگیری شود.

وی افزود: در این مدت ۱۰۰ محور مواصلاتی شامل ۲۴۴ واحد صنعتی بزرگ مقیاس و نیروگاهی و ۲ هزارو ۳۶۷ واحد صنعتی و صنفی کوچک مقیاس از سوی کارشناسان محیط زیست و گروه های گشتی استان، بطور مستمر مورد پایش و کنترل شبانه  قرار گرفت.

محمودی خاطرنشان کرد: در این مدت نوع و میزان سوخت نیروگاه‌ها و صنایع بزرگ نیز به صورت شبانه روزی پایش و کنترل و از خروجی دودکش های تمام نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران، پایش ۱۲۷ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین به صورت روزانه در سطح استان را از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها عنوان کرد.

محمودی با اشاره به اینکه در آبان امسال همچنین از ۱۹۶ واحد معدنی شن و ماسه در سطح استان بازدید به عمل آمد، افزود: پایش شبانه روزی شهرک های صنعتی استان به تعداد ۸۰ مورد از دیگر اقدامات انجام شده در راستای ماموریت های گشت و پایش استان تهران بود.

وی اذعان داشت: ۱۷۸ مورد اخطاریه محیط زیستی نیز در پایش های انجام شده برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد.

محمودی با تأکید بر اینکه معضل آلودگی ناشی از پسماند و ضایعات سوزی در سطح استان تهران همچنان به قوت خود باقی است، افزود: در یک ماه گذشته کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با ۲۹۷ مورد حریق ناشی از ضایعات و پسماند سوزی مواجه و اقدام به اطفاء آن کردند که در بیشتر این موارد اطفاء آتش سوزی توسط خود کارشناسان و ناگزیر با بکارگیری ابزار ابتدایی بود.

وی از مسئولان دستگاه های متولی خواست تا ورود بیشتر و بهتری به موضوع آلودگی هوا به خصوص بعد از ساعت اداری داشته باشند.

به گفته محمودی گشت و پایش‌های ویژه شبانه محیط زیست استان تهران همچنان ادامه دارد و با واحدها و افراد متخلف برابر قانون برخورد می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید