روز شلوغ رئیسی/دیدار با سفرای اروپایی+ جدول

کدخبر: ۴۵۶۶۶۱
امروز سه‌شنبه، از روزهای پرترافیک پاستور بود که سفرای جدید چهار کشور اروپایی، استوارنامه خود را تقدیم سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران کردند.
روز شلوغ رئیسی/دیدار با سفرای اروپایی+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، ابراهیم رییسی در دیدارهایی جداگانه با سفرای چهار کشور نیوزیلند، واتیکان، هلند و اسپانیا بر توسعه روابط در زمینه‌های مختلف تاکید کرد.

امروز سه‌شنبه، از روزهای پرترافیک پاستور بود که سفرای جدید چهار کشور اروپایی، استوارنامه خود را تقدیم سید ابراهیم رییسی، رییس جمهوری اسلامی ایران کردند.

ابراهیم رییسی در دیدارهایی جداگانه با سفرای چهار کشور نیوزیلند، واتیکان، هلند و اسپانیا بر توسعه روابط در زمینه‌های مختلف تاکید کرد. سفرای چهار کشور نیز در مقابل بر توسعه روابط دیپلماتیک و اقتصادی تاکید و ابراز امیدواری کردند 

مشروح سخنان رئیس جمهور و چهار سفیر اروپایی را در جدول زیر بخوانید؛

 

 

نام سفیر/کشور

 

 

اظهارات رییس جمهور

 

اظهارات سفرای کشورها

*«مایکل وهی میلتونگاوالش»/ سفیر جدید نیوزیلند

*تاکید سید ابراهیم رئیسی بر توسعه روابط بین تهران- ولینگتون

* نیوزیلند مانند ایران از تغییرات اقلیمی بسیار نگران است و برای ایرانیان در مبارزه با ویروس کرونا آرزوی موفقیت می‌کنم.

*«آندژی یوزوویچ»/سفیر جدید واتیکان در تهران

 

* امروز توجه به خدا و معنویت برای جامعه بشری ضروری است و براساس آموزهای قرانی، وجه مشترک ما که همان ادیان ابراهیمی باشد موجب اتحاد و انسجام ما می‌ شود. کسانی که امروز در جهان ظلم می‌کنند، اگر به آموزه‌های مسیح توجه کنند، دیگر مرتکب ظلم نمی‌شوند و واتیکان می تواند در این زمینه نقش فعالی ایفا کند.

*مفاهیم دین مسیح و آنچه پیامبر اکرم(ص) به ما آموختند باید در نشست‌های علمی مباحثه شود تا دیدگاه‌ها به یکدیگر نزدیکتر شود.

 

 

 

----

*«فرانسیسکوس یوهان ماریا مولن»/سفیر جدید پادشاهی هلند

 

*بین ایران و هلند در زمینه تجاری، اقتصادی و فرهنگی روابط دیرینه و تاریخی وجود دارد. کشورهای ریشه‌داری مانند هلند باید مستقل باشند و نگاه‌های جریان سلطه نباید آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

 

*{با اشاره به وجود صدها مسجد در کشور هلند} احترام به حقوق مسلمانان موجب تقویت فرهنگ و تمدن در اروپا است.

 

*{ضمن استقبال از اعلام امادگی هلند برای همکاری های تجاری و سرمایه گذاری} خواستار تقویت همکاری در حوزه فناوری بخصوص مسائل زیست محیطی و آب شد.

 

*امروز نظام سلطه حقوق بشر را دستاویزی برای فشار به کشورهای در حال توسعه قرار داده است در حالیکه ما مبتنی بر آموزه‌های دینی و انقلابی، خود را موظف می‌دانیم به حقوق انسان‌ها احترام بگذاریم و مثال آن میزبانی از ۴ میلیون افغانستانی در ایران است.

 

*{ضمن ابلاغ سلام گرم پادشاهی هلند به رئیسی} روابط ایران و هلند قدمتی ۴۰۰ ساله دارد و ایران همیشه مقصد تجاری مهمی برای ما بوده است.

 

 

* ایران کشوری قدرتمند در منطقه است و فرصت‌های بسیار خوبی در زمینه تجارت و سرمایه‌گذاری بین دو کشور وجود دارد.

 

 

 

*{ با اشاره به اوضاع در افغانستان} ما از جمهوری اسلامی ایران بخاطر میزبانی از جمعیت زیادی از مهاجرین افغانستانی قدردانی می‌کنیم.

«آنخل لوسادا فرناندس»/سفیر جدید پادشاهی اسپانیا

 

* سطح کنونی روابط اقتصادی بین ایران و اسپانیا قابل قبول نیست و باید تلاش شود بیش از پیش توسعه پیدا کند.

 

*اراده ما در توسعه روابط اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی با اسپانیا است و ظرفیت‌های خوبی در دو کشور برای ارتقاء روابط وجود دارد.

* {ضمن ابلاغ سلام پادشاه و رئیس دولت اسپانیا به  رئیسی} تمام تلاش خود را برای اعتلای پیوندهای دیپلماتیک و اقتصادی بین ایران و اسپانیا بکار می‌بندم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید