ماموریت حیاتی نیروی دریایی ارتش از زبان دریادار ایرانی/ زیر دریایی سنگین بعثت رونمایی می‌شود

کدخبر: ۴۵۷۴۰۹
فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توانمندی نیروی دریایی ارتش در تولید تجهیزات، گفت: ما انواع تجهیزات را تولید می کنیم و در این راستا زیر دریایی سنگین بعثت رونمایی خواهد شد.
ماموریت حیاتی نیروی دریایی ارتش از زبان دریادار ایرانی/ زیر دریایی سنگین بعثت رونمایی می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، امیر دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش در نشست خبری که صبح امروز (شنبه) به مناسبت بزرگداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش برگزار شد، گفت: هفتم آذر روزی است که نیروی دریایی ارتش چون نگینی در دریا درخشید و در شرایط سخت و جنگی نابرابر بازوی دشمن بعثی را قطع کرد و رژیم بعث دیگر نتوانست حرفی در حوزه دریا داشته باشد.

وی افزود: با رشادت های رزمندگان نیروی دریایی ارتش شاهرگ اقتصادی رژیم بعث عراق قطع شد و ما بر خود واجب می دانیم یاد شهدا را به بهترین شکل ممکن بزرگ بداریم.

ماموریت حیاتی «نداجا» در دریای سرخ و اقیانوس هند

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ما افتخار داریم که همان ماموریت را در دستور کار داریم و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را برقرار می‌کنیم و برای اجرای این ماموریت حیاتی در دریای سرخ و اقیانوس هند حاضر هستیم و این حضور، امنیت را برای اقتصاد جهانی ایجاد کرده است.

دریادار ایرانی در ادامه به تشریح برنامه های نیروی دریایی ارتش به مناسبت بزرگداشت هفتم آذر پرداخت و گفت: دیدار با خانواده های شهدا و رونمایی از تجهیزات دفاعی پیشرفته از جمله برنامه های ما است.

وی افزود: به روز نگهداشتن آموزش ها و ارتقای توان بازدارندگی کشور از جمله برنامه‌ها و ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش است.

نیروی دریایی در رزمایش ذوالفقار درخشید

فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به رزمایش ذوالفقار ارتش، گفت: نیروی دریایی به خوبی توانست در این رزمایش بدرخشد.

دریادار ایرانی برپایی نمایشگاه دستاوردهای جدید نیروی دریایی ارتش را یکی دیگر از برنامه های این نیرو به مناسبت بزرگداشت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش دانست و گفت: نیروی دریایی حضور موثر در دریاها داشته و توانسته تمامی معادلات آنها را برهم بزند به گونه ای که اقتدار و توانمندی نیروی دریایی ارتش دیگر بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: ما می توانیم در صحنه عمل پرچم جمهوری اسلامی ایران را هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای ایران اسلامی برافرازیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ارتقای توان دفاعی و به روز رسانی شناورها و تجهیزات سطحی، زیر سطح و هوایی این نیرو را از اصلی ترین ماموریت های نداجا اعلام کرد و گفت: ما با قدرت تلاش می کنیم وظایفی که برعهده ماست را به بهترین شکل ممکن انجام داده و مدیون شهدا نباشیم.

تحریم در حوزه دفاعی هیچ معنایی ندارد

دریادار ایرانی بودن یا نبودن تحریم را برای کشورمان در حوزه دفاعی بی معنا دانست و گفت: وقتی کشور ما می تواند انواع ناو، زیردریایی و انواع و اقسام مختلف تجهیزات دفاعی پیشرفته را تولید کند، پس تحریم هیچ معنایی ندارد. اینکه دشمن حوزه بهداشت و درمان و ملزومات اساسی مورد نیاز مردم را تحریم می کند یعنی تمامی توان خود را به کار گرفته و از روی استیصال و ناتوانی به تحریم دارویی مورد نیاز بیماران سرطانی و خاص روی آورده است.

وی در ادامه به اقدامات این نیرو برای مقابله با دزدان دریایی و اسکورت کشتی های تجاری و نفت کش‌ها پرداخت و افزود: امروز صحنه مقابله با دزدان دریایی و تامین امنیت دریایی و خطوط تجارت دریایی از دزدی دریایی عبور کرده و به تروریسم دریایی رسیده، اما نیروی دریایی با اقتدار در این عرصه حضور یافته و امنیت خطوط مواصلاتی دریایی را تامین می‌کند.

زیر دریایی سنگین بعثت رونمایی می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش درباره توانمندی نیروی دریایی ارتش در تولید تجهیزات، گفت: ما انواع تجهیزات را تولید می کنیم و در این راستا زیر دریایی سنگین بعثت رونمایی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید