معاون سیاسی وزیر خارجه ایران وارد وین شد

کدخبر: ۴۵۷۴۲۸
معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات روز دوشنبه در وین امروز وارد پایتخت اتریش شد.
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران وارد وین شد

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات روز دوشنبه هشتم آذر ماه در وین بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، چین و انگلیس) و هماهنگ کننده کمیسیون مشترک برجام، امروز (شنبه) در رأس هیأتی وارد وین پایتخت اتریش شد.

در آستانه این دور از مذاکرات، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیروز (جمعه) تلفنی در گفت‌وگو با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خطاب به وی با بیان اینکه با حسن نیت و جدیت در مذاکرات وین حضور می یابیم و خواهان توافق خوب و قابل راستی آزمایی هستیم، گفت: غرب باید با رویکرد جدید و سازنده به وین بیاید.

حسین امیرعبداللهیان همچنین در گزارشی از یکصد روز فعالیتش در سمت وزارت امور خارجه، با بیان این‌که قطعا دست ما بسته نخواهد بود و گزینه‌های مختلفی در مقابل ما قرار دارد، گفت: از گزینه گفت‌وگو در وین شروع می‌کنیم و در مذاکره و رسیدن به توافق جدی هستیم.

سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در اظهاراتی با بیان اینکه تمامی تحریم های آمریکا باید به صورت یک جا، موثر و قابل راستی آزمایی و همراه با تضمین های عینی برداشته شود، گفت که همه تمرکز ایران و ۱+۴، در مذاکرات وین بر رفع این تحریم هاست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید