پشه آئدس در بندرعباس دیده شد + عکس و علائم گزش

کدخبر: ۴۵۷۵۳۴
در چند روز گذشته پشه آئدس در بندرعباس توسط کارشناسان و مردم رویت شده است این پشه خطرناک و سمی قادر خواهد بود که افراد را بعد از گزیدن فلج کند..
پشه آئدس در بندرعباس دیده شد + عکس و علائم گزش

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شبونه از بیماری های ویروسی که ناشی از گزش این حشره به وجود می‌آید تب دنگی بوده که از پشه به بدن انسان منتقل می شود.

این پشه مربوط به ببر آسیایی مشهور بوده که در مناطق استوایی وجود دارد تعدادی از شهروندان بندرعباسی به این بیماری مبتلا شده‌اند .

علائم بیماری نیش آئدس

علائم بیماری سردرد و کمردرد و تب بسیار شدید می باشد همچنین در محل گزش خارش و جوش چرکی به وجود می آید

این بیماری به تب استخوان شکن نیز شهرت دارد چرا که به دلیل درد بسیار شدید بیمار تصور می کند که استخوان هایش در حال شکستن است.

پشه آئدس در بندرعباس چیست و علائم بیماری نیش آئدس چیست

علائم گزش حشره آئدس

از اتفاقاتی که بعد از گزش این حشره در بدن انسان رخ میدهد خونریزی داخلی و ترشح مایعات به بیرون از عروق خونی و کاهش شدید پلاکت خون و خونریزی مغزی می توان اشاره کرد

دکتر فاطمه نوروزیان به خبرگزاری تسنیم گفته است متاسفانه پشه در چند روز گذشته در بندرعباس رویت شده است توسط حشره شناسان ما رویت گردیده است.

واکسنی برای جلوگیری از ابتلا به ویروس دنگی وجود ندارد. نکته‌های کوچکی به پیشگیری از ابتلا به ویروس دنگی وجود دارد. مردم باید در برابر پشه‌ها از خود محافظت کرده و دفعات گزیدگی با نیش آن‌ها را محدود کنند. هم چنین به پیشنهاد دانشمندان می‌توان زیستگاه پشه‌ها را کوچک‌تر کرد و در نتیجه تعداد پشه‌های موجود را کاهش داد. اگر کسی دچار تب دنگی شد و در صورتی که بیماری خفیف باشد، برای بهبودی باید مقدار زیادی مایعات بنوشد. اگر کسی به گونه حادتری از بیماری مبتلا شد نیازمند مایعات وریدی (مایعاتی که از طریق سرنگ یا سرم به رگ‌ها تزریق می‌شوند) و انتقال خون (تزریق خون از فرد دیگری به بیمار) خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید