جزئیات انفجار در منبج سوریه

کدخبر: ۴۵۷۵۶۹
منابع خبری معارض از وقوع یک انفجار مهیب در شهر منبج واقع در شرق استان حلب (شمال سوریه) خبر دادند.
جزئیات انفجار در منبج سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، منابع معارض گفتند که یک خودروی بمب‌گذاری شده در منبج، منفجر شده است که در پی آن، هفت نفر کشته و زخمی شدند.

منابع خبری معارض از وقوع یک انفجار مهیب در شهر منبج واقع در شرق استان حلب (شمال سوریه) خبر دادند.

مرکز موسوم به «دیدبان حقوق بشر سوریه» شامگاه امروز شنبه گزارش داد که این حادثه، ناشی از انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در منبج بوده است.

به گفته دیدبان، تا لحظه تنظیم خبر، یک زن و یک کودک کشته و پنج نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند که دو نفر از آنان، از نیروهای امنیتی وابسته به کُردها موسوم به نیروهای «آسایش» است.

گفتنی است که این آمار، از تعداد افرادی است که در مناطق تحت اشغال شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» است. این عناصر تحت حمایت آمریکا قرار دارند.

شهر منبج در نزدیکی مرز ترکیه واقع شده است. ساکنین این شهر را کردها و عرب‌ها تشکیل می‌دهند. کنترل این شهر در مرداد سال ۹۵ به دست شبه‌نظامیان کُرد افتاد. پیش از آن، در اشغال گروه تروریستی داعش قرار داشت.

آنکارا، شبه نظامیان کرد سوریه موسوم به «یگان‌های مدافع خلق» و نیروهای دموکراتیک سوریه را شاخه سوری گروهک «حزب کاگران کردستان» (پ.ک.ک) می‌داند و آنها را در فهرست تروریستی قرار داده و با آنان درگیر است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید