قوانین جدید فرودگاه بین المللی امام خمینی برای مسافران خارجی

کدخبر: ۴۵۷۷۱۶
یک مقام مسئول گفت: تاکنون هیچ موردی از گونه سویه جدید کرونا در بخش هوایی و فرودگاهی کشور دیده نشده است.
قوانین جدید فرودگاه بین المللی امام خمینی برای مسافران خارجی

به گزارش اقتصادنیوز ، محمد رضا سیف مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: طبق دستور العمل جدیدی که وزارت بهداشت و درمان کشور اعلام کرده به هیچ عنوان اجازه ورود مسافران خارجی به کشور ایران بدون کارت واکسن و تست پس سی آر ۹۶ ساعت قبل ازانجام پرواز را نمی‌دهیم.

او ادامه داد: مطابق دستورالعمل جدید ورود مستقیم و غیرمستقیم مسافران غیر ایرانی از کشور‌های جنوب آفریقا از جمله بوتسوانا، نامبیا، اسواتینی، لسوتو، موزامبیک، زیمباوه، مالاوی و آفریقای جنوبی تا اطلاع ثانوی به کشورمان ممنوع است.

مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: تمام مسافران ایرانی که از کشور‌های یاد شده عازم ایران هستند لازم است به‌مدت ۱۴ روز در قرنطینه باشند و حق خروج ندارند و در این مدت سه بار تست PCR از آن‌ها گرفته می‌شود و پس از پاسخ منفی، حق خروج از قرنطینه را دارند.

سیف گفت: هیچ پرواز مستقیمی به کشور‌های آفریقایی نداریم و در صورتی هم که پروازی وجود داشته باشد تمامی دستور العمل‌ها به صورت سخت گیرانه در آن‌ها اجرا خواهد شد.

مدیرکل ایمنی و تضمین کیفیت فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: تمامی مسافرانی ایرانی که از کشور‌های دیگر وارد ایران می‌شوند، باید حتما تست  pcr منفی ۹۶ ساعته داشته باشند و مسافران غیر ایرانی بالای ۱۲ سال هم باید علاوه بر تست منفی حتما کارت واکسن دو دوز که ۱۴ روز از آن‌ گذشته، ارائه کنند.

او گفت: در حال حاضر تمامی دستور العمل‌ها به صورت کاملا سخت گیرانه در کشور اجرا می‌شود و ما اجازه ورود هیچ مسافری بدون کارت واکسن و تست pcr منفی ۹۶ ساعته را نمی‌دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید