دستگیری زوجی به‌خاطر فرار از قرنطینه هتل

کدخبر: ۴۵۸۰۷۲
پلیس مرزی هلند روز یکشنبه گزارش داد زوجی را پس از فرار از هتل قرنطینه شده که مسافران مبتلا به کرونا از پرواز‌های آفریقای جنوبی در آن اقامت داشتند، در فرودگاه دستگیر کرده است.
دستگیری زوجی به‌خاطر فرار از قرنطینه هتل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پلیس مرزی هلند روز یکشنبه اعلام کرد زوجی را پس از فرار از هتل قرنطینه شده که مسافران مبتلا به کووید ۱۹ از پرواز‌های آفریقای جنوبی در آن اقامت داشتند، در فرودگاه دستگیر کرده است.

ndtv گزارش داد، این اتفاق پس از آن رخ داد که مقامات هلندی گفتند ۶۱ نفری که روز جمعه با دو پرواز وارد فرودگاه شیپخول آمستردام شده بودند، تست کرونای آن‌ها مثبت شد که ۱۳ نفر از آن‌ها مبتلا به «اومیکرون»، سویه جدید ویروس کرونا بوده اند.

به گفته سخنگوی سازمان بهداشت عمومی کشور هلند، آزمایش کووید-۱۹ یکی از اعضای این زوج که اکنون تحت بازداشت هستند مثبت شده بود که خیلی زود به قرنطینه رفت. آزمایش فرد دیگر منفی بود، اما با این حال او نیز در هتلی دیگر به قرنطینه فرستاده شد.

8xd7TOiv7WeP

سخنگوی پلیس به خبرگزاری فرانسه گفت که این زوج یک مرد اسپانیایی ۳۰ ساله و یک زن پرتغالی ۲۸ ساله هستند. او افزود دستگیری این زوج در یک هواپیما که قصد داشت به مقصد اسپانیا، کشور هلند را ترک کند، اتفاق افتاده است. این زوج اکنون به خطر انداختن امنیت عمومی متهم هستند. با توجه به اینکه سخنگوی شهردار هلند پیشتر گفته بود پلیس و محافظان امنیتی در هتل قرنطینه در حال نگهبانی هستند هنوز هم مشخص نیست که این دو نفر چگونه توانسته اند هتل را ترک کنند و قرنطینه را بشکنند. 

مقامات هلندی روز جمعه به دلیل هشدار در مورد سویه امیکرون کرونا در سراسر جهان که برای اولین بار در جنوب آفریقا ظاهر شد، دستور العمل‌های سفت و سختی را برای سفر به این کشور اعمال می‌کنند.

تقریبا همه مسافران مبتلا به کرونا از پرواز‌های آفریقای جنوبی در هتل‌ها قرنطینه شده اند و تعداد انگشت شماری مجاز به قرنطینه خانگی هستند. حتی مسافرانی که تست آن‌ها منفی بود باید قرنطینه خانگی را اجرا کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید