از فردا شب؛

آغاز کولاک و برف و باران در این استان ها

کدخبر: ۴۵۸۱۷۴
کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به تشدید پایداری جو در کلانشهرها طی امروز و فردا، از آغاز بارش‌ها، وزش باد، کولاک در ارتفاعات و کاهش ۹درجه‌ای دما در استان‌های ساحلی خزر و شمال غرب از فردا شب (چهارشنبه) خبر داد
آغاز کولاک و برف و باران در این استان ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «فریبا گودرزی» روز سه شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا از تشدید فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان برای امروز خبر داد.

وی گفت: بر این اساس امروز هم بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقت و احتمال تگرگ را در این مناطق خواهیم داشت.

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی امروز تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی ادامه داد: وضعیت پایداری جو و آلودگی هوا در شهرهای صنعتی و پرجمعیت مثل تهران، کرج، اصفهان و اراک ادامه دارد و در این مناطق، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا انتظار می‌رود.

گودرزی ادامه داد: در روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در آذربایجان‌ شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل و شمال کردستان وزش باد شدید و بارش باران آغاز خواهد شد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: روز پنجشنبه گستره فعالیت این سامانه نوار غربی، دامنه جنوبی البرز، بوشهر، اصفهان و قم را فرا می‌گیرد. در این روز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر بارش‌ها در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی نیز آغاز خواهد شد.

به گفته گودرزی، روز پنجشنبه و جمعه ۷ تا ۹ درجه کاهش دما در شمال غرب و سواحل شمالی خزر رخ می‌دهد و دریای خزر مواج و متلاطم خواهد بود.

وی بیان داشت: روز جمعه در سواحل شمال کشور و دامنه‌های زاگرس، دامنه‌های جنوبی البرز و برخی نقاط مرکز، شرق و شمال شرق، بارندگی به صورت باران و در مناطق سردسیر و مرتفع به صورت برف همراه با وزش باد شدید به وقوع خواهد پیوست.

گودرزی گفت: روز شنبه بارش‌ها به شرق و شمال شرق کشور محدود شده و این سامانه بارشی به تدریج از شرق کشور خارج خواهد شد.

وی افزود: پیش از ورود سامانه بارشی، امروز و روز چهارشنبه در شمال غرب و سواحل شمالی با وزش بادهای جنوبی افزایش نسبی دما در حدود ۵ تا ۷ درجه سانتی‌گراد رخ خواهد داد.

گودرزی افزود: تهران صبح امروز و فردا غبارآلود است.  به تدریج افزایش ابر و گاهی بارش باران به صورت رگبار و رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد و در شب بر شدت وزش باد در تهران افزوده می‌شود.

به گفته گودرزی از روز پنج شنبه مناطق شمالی استان تهران بارش باران و برف را شاهد بوده و در ارتفاعات احتمال کولاک برف وجود دارد. صبح جمعه بارش‌ها به صورت برف و باران همراه با کاهش دما ادامه پیدا می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید