هشدار هواشناسی: تا پایان آبان ماه بارش بیش از حد نرمال خواهد بود

کدخبر: ۳۰۹۳۵۲
کارشناس سازمان هواشناسی ضمن تشریح آخرین وضعیت آب و هوای کشور ظرف روزهای آینده گفت: دمای هوا تا روز سه‌شنبه هفته جاری به طور میانگین 6 تا 7 درجه کاهش می‌یابد.
هشدار هواشناسی: تا پایان آبان ماه بارش بیش از حد نرمال خواهد بود

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، محمد اصغری با اعلام این خبر گفت: سردترین روز هفته آینده سه‌شنبه خواهد بود و به دلیل بارش‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها را پیش بینی می‌کنیم و از هموطنان می‌خواهیم از حضور در اطراف رودخانه‌ها خودداری کنند.

وی گفت: خروجی مدل‌های بلندمدت هواشناسی نشان می‌دهد تا پایان آبان ماه بارش بیش از حد نرمال خواهد بود در حالی که دمای هوای آبان ماه مقداری بالاتر از شرایط عادی است.

اصغری افزود: امروز همچنان بارش‌ها در بخش‌های جنوب غرب و غرب کشور با شدت کمتر و شمال کشور و بخش‌های مرکز، تهران و در سواحل دریای خزر ادامه خواهد دارد.

وی گفت: اوج بارش را در استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، شرق خوزستان، لرستان، چهار محال و بختیاری، شمال فارس، زنجان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، گیلان و مازندران را پیش بینی می‌کنیم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در این مناطق احتمال آبگرفتگی معابر زیاد است و در ارتفاعات احتمال بارش به شکل برف وجود دارد و پدیده مه گرفتگی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: هموطنانی که قصد مسافرت به مشهد مقدس را از مسیر شمال دارند با پدیده مه و بارش برف روبرو می‌شوند و کاهش دما در بسیاری از مناطق اتفاق می‌افتد و بارش تگرگ در مناطق مستعد پیش بینی می‌شود.

اصغری افزود: اگرچه امروز در نیمه شرقی کشور پدیده قابل توجهی به چشم نمی‌خورد، ولی از فردا هموطنان در خراسان شمالی، گلستان، خراسان رضوی و جنوبی باید شاهد بارش‌ها باشند.

وی گفت: امروز در بخش‌های شمالی بوشهر و نیمه شمالی استان فارس هوا بارانی می‌شود و در کل استان خوزستان با پدیده رگبار و رعد و برق روبرو هستیم.

اصغری گفت: در استان‌های یزد و اصفهان هم شاهد ابر‌های باران زا خواهیم بود.

وی افزود: در استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان پدیده خاصی نداریم و توفان حاره‌ای هم که در اقیانوس هند شکل گرفته، به سمت عمان و یمن در حرکت است و کشور ما را تهدید نمی‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید