خبر اولیانوف از اعلام آمادگی آمریکا برای لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام

کدخبر: ۴۵۸۲۸۲
میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در صفحه توییترش در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر این که آیا آمریکا در لغو تمامی تحریم‌های ایران جدی است، گفت: آمریکا آمادگی‌اش برای لغو تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام را در ازای بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای تایید می‌کند. اما در دیپلماسی دوجانبه این جزئیات هستند که دردسرسازند.
خبر اولیانوف از اعلام آمادگی آمریکا برای لغو تحریم‌های ناسازگار با برجام

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نماینده روسیه در وین در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا آمریکا عزمی جدی در لغو تمامی تحریم‌های ایران دارد یا نه، گفت این کشور آمادگی‌اش برای لغو تحریم‌ها را اعلام کرده اما جزئیاتی وجود دارد که باید بررسی شوند.

میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، در صفحه توییترش در پاسخ به سوال یکی از کاربران مبنی بر این که آیا آمریکا در لغو تمامی تحریم‌های ایران جدی است، گفت: آمریکا آمادگی‌اش برای لغو تمامی تحریم‌های ناسازگار با برجام را در ازای بازگشت ایران به پایبندی کامل به توافق هسته‌ای تایید می‌کند. اما در دیپلماسی دوجانبه این جزئیات هستند که دردسرسازند. لیست قطعی تحریم‌هایی که باید لغو شوند، موضوع مذاکرات است.

روز گذشته، هفتمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین پس از وقفه‌ای چند ماهه آغاز به کار کرد. ایران تاکید کرده است با هدف لغو کلیه تحریم‌های غیرقانونی و ناعادلانه آمریکا و رسیدن به توافقی خوب در این مذاکرات حاضر می‌شود.علاوه بر این، نتایج نشست دیروز کشورهای ۱+۴ از سوی ایران و طرفیت مذاکرات مثبت ارزیابی  شده است. کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا نیز پس از برگزاری نشست دیروز بر قصد دولت بایدن برای در پیش گرفتن مسیر دیپلماسی با ایران تاکید کردند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری شب گذشته‌اش درپاسخ به این سوال که  آیا دولت بایدن در نظر دارد که ایران خواستار لغو تمامی تحریم ها بدون پایبندی و پیش از آغاز دور هفتم است، تشریح کرد: بر کسی پوشیده نیست که لغو تحریم ها در تمام روند مذاکرات، اولویت ایران بوده است. اما ماهیت دقیق و توالی اقدامات مربوط به تحریم ها که آمریکا باید انجام دهد تا به بازگشتی دوجانبه به پایبندی به برجام برسد، موضوعی است که باید در مذاکرات مطرح شود. بازگشت دوجانبه به پایبندی به برجام بهترین انتخاب برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران است و بستری برای پرداختن به رفتار ثبات زدای آن ایجاد می کند. البته، اگر ایران بیشتر مطالبه کند و حاضر به ارائه چیزهای کمتری باشد، این مذاکرات به نتیجه نخواهد رسید. 

علی باقری مذاکره کننده ارشد هیات ایرانی در این مذاکرات پس از نشست دیروز در وین در جمع خبرنگاران با مثبت ارزیابی کردن مذاکرات انجام شده، گفت: ایران در این باره  تاکید کرد که باید دستور کار اصلی مذاکرات لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه آمریکا باشد و خوشبختانه این مساله مورد اتفاق نظر دیگر اعضا قرار گرفت و قرار شد فردا صبح کارگروه رفع تحریم‌ها با حضور کارشناسان همه کشورهای عضو گروه ۱+۴ و ایران تشکیل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید