نسخه لابی اسرائیل برای مذاکرات وین

کدخبر: ۴۵۸۶۳۸
اقتصادنیوز: «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» معروف به «آیپک» که بزرگترین گروه لابی‌گری رژیم صهیونیستی در آمریکا است پیشنهادات جدیدی را برای مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها مطرح کرده است.
نسخه لابی اسرائیل برای مذاکرات وین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، لابی صهیونیستی آیپک که بزرگترین گروه لابی‌گری این رژیم در آمریکا است برای مذاکرات وین نسخه تازه‌ای پیچید.

«کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» معروف به «آیپک» که بزرگترین گروه لابی‌گری رژیم صهیونیستی در آمریکا است پیشنهادات جدیدی را برای مذاکرات وین برای رفع تحریم‌ها مطرح کرده است.

آیپک در مطلبی که در وب‌سایت این سازمان قرار گرفته تصریح کرده آمریکا بایستی در مذاکره با ایران ۵ اصل را برای متقاعد کردن ایران به تغییر مسیر رعایت کند:

۱- نباید به ایران اجازه داد به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند.

۲- گفت‌وگوها نمی‌توانند برای مدت زمان نامعلوم ادامه پیدا کنند زیرا این امر به تهران اجازه خواهد داد به پیشرفت‌های هسته‌ای خود ادامه دهد.

۳- چنانچه ایران برنامه هسته‌ای خودش را متوقف نکند فشارها علیه این کشور باید افزایش پیدا کند.

۴- کاهش فشارها بر برنامه هسته‌ای ایران غیرقابل قبول است.

۵- نگرانی‌های بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بایستی حل و فصل شوند.

مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین از روز گذشته در پایتخت اتریش آغاز شد. این نخستین دور از این گفت‌وگوها در دولت «سید ابراهیم رئیسی»، رئیس‌ دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

جمهوری اسلامی ایران اعلام کرده رفع تمامی تحریم‌ها علیه ایران، به گونه‌ای که قابل راستی‌آزمایی باشد مهم‌ترین دستور کار هیأت ایرانی را در این گفت‌وگوها تشکیل خواهد داد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید