این خوراکی‌ها برای ورم معده معجزه می کند!

کدخبر: ۴۵۸۶۸۱
اقتصادنیوز: اگر با یک حمله ورم معده روبرو شدید، خوب غذا خوردن مستلزم دانستن تأثیر مواد غذایی بر معده است.
این خوراکی‌ها برای ورم معده معجزه می کند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، گزینه های بهتر نوشیدنی شامل آب، آب زغال اخته و چای سبز است که با کاهش خطر گاستریت و سرطان معده مرتبط است.

1. غذاهای مفید برای ورم معده : سیب

سیب حاوی فلاونوئیدها است که اثر آنتی اکسیدانی در بدن دارد و ممکن است از رشد هلیکوباکتر پیلوری، نوعی باکتری که معمولاً باعث گاستریت و زخم معده می شود، جلوگیری کند. سیب همچنین سرشار از فیبر است و رژیم غذایی پر فیبر برای مبتلایان به گاستریت مفید است.

از دیگر غذاهای حاوی فلاونوئید می توان به کرفس، پیاز و سیر اشاره کرد. سعی کنید تا حد امکان این مواد را در وعده های غذایی خود بگنجانید. (کرفس، پیاز و سیر در سوپ و سیب زمینی سرخ شده با هم عالی هستند!)

2. غذاهای مفید برای ورم معده : زغال اخته

مانند سیب (و کرفس، پیاز و سیر)، زغال اخته حاوی فلاونوئیدها است. زغال اخته تازه، زغال اخته کنسرو شده و آب زغال اخته همگی انتخاب های خوبی برای افراد مبتلا به گاستریت هستند.

اما مراقب باشید: اگر رقیق کننده خون مصرف می کنید، زغال اخته ممکن است خطر خونریزی شما را بیشتر کند. زغال اخته همچنین می تواند بر توانایی بدن شما برای جذب برخی داروهای تجویزی تأثیر بگذارد. اگر هر دارویی را به طور منظم مصرف می کنید، قبل از افزودن زغال اخته به رژیم غذایی خود با پزشک خود مشورت کنید.

3. غذاهای مفید برای ورم معده: ماست

ماست حاوی پروبیوتیک‌هایی است که به اصطلاح باکتری‌های «خوب» هستند که سلامت روده را ارتقا می‌دهند و ممکن است از رشد هلیکوباکتر پیلوری جلوگیری کنند. به دنبال ماستی باشید که حاوی S. thermophilus یا L. bulgaricus باشد. همچنین ممکن است بخواهید روی بسته بندی به دنبال مهری باشید که روی آن نوشته شده است "کشت زنده و فعال". این مهر نشان می دهد که محصول در زمان تولید حداقل 100 میلیون کشت زنده در هر گرم داشته است. سایر غذاهای مفید حاوی پروبیوتیک عبارتند از کفیر (یک نوشیدنی تخمیر شده شیر)، کیمچی و کلم ترش.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۳۱ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید