کاهش آمار ابتلا به کرونا در آذر 1400

جولان کرونا در 3 استان/رکوردزنی خراسان جنوبی

کدخبر: ۴۵۹۴۸۷
اقتصادنیوز: بررسی آمارهای کرونایی در کشور نشان از دورقمی شدن مرگ و میر کرونا و سه رقمی شدن بستری ها در کشور داشته است. با این وجود وضعیت بستری ها به تفکیک استان ها نشان می دهد در این مقطع وضعیت کرونا در استان خراسان جنوبی هنوز خطرناک به نظر می رسد.
جولان کرونا در 3 استان/رکوردزنی خراسان جنوبی

به گزارش اقتصادنیوز ، آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ودرمان در کشور حاکی از روند نزولی کرونا در ایران در روزهای اخیر بوده است. شمار بستری ها، کمتر از هزار نفر اعلام شده و میزان مرگ ومیر این بیماری نیز در این روزها دو رقمی شده است.

در همین رابطه آمارهای این مرکز از وضعیت بستری ها در استانهای مختلف نشان می دهد ضمن کاهش میزان خطر در آمارهای نگران کننده این بیماری اما هنوز در برخی استان ها شاهد رشد متغیر بستری روزانه در سی روز گذشته بوده ایم.

کرونا

کاهش آمار ابتلا در آذر 1400

شمار مبتلایان روزانه کرونا در روز 14 آذرماه برابر با 3 هزار و 109 نفر گزارش شده است هرچند این رقم در مقایسه با روز گذشته هزار نفر افزایش پیدا کرده اما در مقایسه با روزهای خطرناک تر در قبل می توان گفت افت قابل ملاحظه ای داشته است

به طور کلی 17 روز است که آمارهای ابتلا به کرونا در ایران کمتر از 5 هزار نفر گزارش می شود. 

این کاهش در آمار مبتلایان موجب شده تا میزان بستری ها و مرگ ومیر کرونایی نیز کاهش چشمگیری داشته باشد.

یک دلیل برای ریزش بیشتر بازارها/در اکوایران ببینید:

کرونا

سه رقمی شدن بستری ها و دورقمی شدن مرگ ومیر

با کاهش میزان ابتلا به کرونا در کشور در روزهای اخیر میزان بستری های کرونایی نیز با افت مواجه شده است.

در همین رابطه در روز 14 اذر ماه در ایران 593 نفر در بیمارستان ها در اثر کرونا بستری شده اند که در مقایسه با روز قبل نقریبا  100 نفر اقزوده شده است. 

با این حال همانند میزان مبتلایان روزانه، این رقم از روز 27 ابان ماه سیری نزولی پیدا کرده و به پایین تر از سطح هزار نفر در روز رسیده است.

به عبارت دیگر میزان بستری های روزانه در کشور به صورت روزانه در هر 100 هزار نفر به کمتر از 1.2 نفر رسیده و اکنون در این موعد در سطح 0.6 نفر رسیده است.

روند بررسی آمارهای مرگ ومیر کرونا نیز در این موعد نشان می دهد شمار فوتی ها درادامه افت درمیزان ابتلا و بستری روزانه در ایران کاهشی قابل ملاحظه را به ثبت رسانده است.

طبق آمارهای وزارت بهداشت و درمان در ایران شمار فوتی ها روزانه در روز 14 آذرماه به 76 نفر رسیده که با وجود افزایش 18 نفری نسبت به روز قبل اما هنوز در میان آمارهای خطرناک به ثبت رسیده در ماه های پیش وضعیت کم خطرتری دارد.

این متغیر در ادامه کاهش ابتلا و بستری های روزانه از روز سوم اذر ماه تاکنون دو رقمی شده و به کمتر از صد نفر رسیده است. لازم به ذکر است این رخداد پس از هشت ماه در کشور رقم خورده و اکنون به حداقل خود رسیده است.

بررسی وزرات بهداشت و درمان از وضعیت بستری های استانی در کشور نیز نشان می دهد در برخی استان ها هنوز وضعیت وخیم بوده و در برخی دیگر اوضاع رو به وخامت است.

کرونا

خراسان جنوبی وضع وخیم بستری های کرونا

در آمارهای اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و درمان استانی کشور مشاهده می شود تعداد بستری ها اغلب استان ها روندی کاهشی را از خود برجای گذاشته است. حتی استان هایی که تا ماه های پیش سطح خطرناکی را ثبت کرده بودند.

اما باز هم بررسی دقیق تر در سه استان نشان از تداوم خطر در این مناطق داشته است.

در استان خرسان جنوبی در سی روز منتهی به  اذرماه روند بستری ها وضعیت خطرناکتری را به نسبت سایرین داشته و هنوز این روند مسیر نزولی به خود نگرفته است. درهمین رابطه در این استان در روزهای ابتدایی آذرماه از هر 100 هزار نفر تقریبا 8 نفر در بیمارستان ها بستری شده اند.

دو استان گلستان و بوشهر نیز هرچند نسبت بستری به جمعیت آن ها در سطح کمتری در مقایسه با دیگران قرار داشته اما روند بستری ها صعودی تر از استان های دیگر ایران بوده است.

در همین رابطه استان های بوشهر و گلستان روندی صعودی پیدا کرده و در حال افزایش هستند.  با این وجود تعداد بستری ها در هر 100 هزار نفر ر استان بوشهر معادل با 1 نفر و در گلستان برابر با 2.5 بوده است.

کرونا

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید