محورهای گفت‌وگوی بایدن و پوتین از زبان سخنگوی کرملین

کدخبر: ۴۶۰۰۷۷
سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: اظهارات واشنگتن درباره حمایت از دولت اوکراین در صورت بروز حمله از سوی روسیه فاقد رویکردی حساس است. در روزهای اخیر چنین اظهاراتی را شینده‌ایم.
محورهای گفت‌وگوی بایدن و پوتین از زبان سخنگوی کرملین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد، سخنگوی کرملین امروز (سه شنبه) گفت، پوتین قرار است با بایدن در جریان نشست مجازی مبتنی بر منافع ملی صحبت کند.

دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: این حجم از گزارش‌های نادرست که در رسانه‌ها منتشر می‌شود تنها باعث تنش‌زایی می‌شود اما ما هنوز بر خونسردی تاکید داریم. درضمن، جو بایدن و ولادیمیر پوتین، روسای جمهوری آمریکا و روسیه هرگز از روی احساسات صحبت نمی‌کنند بلکه بر اساس منافع ملی خود باب گفتگو را می‌گذارند. هدف آنها گفتگوست نه ماندن در بن بست.

سخنگوی کرملین در ادامه صحبت‌هایش گفت: پوتین بارها گفته که روسیه به دنبال روابطی خوب و قابل پیش بینی با آمریکاست. مسکو هرگز نمی‌خواهد به کسی حمله کند اما ما هم نگرانی‌ها و خطوط قرمز خودمان را داریم. رئیس جمهوری درباره این مساله به وضوح صحبت کرده و بایدن هم انگار نمی‌خواهد خطوط قرمز ما را به رسمیت بشناسد.

این مقام کرملین همچنین به این نکته اشاره کرد که مسکو انتظار یک نقطه عطف چشمگیر را از تماس قریب الوقوع بین روسای جمهوری روسیه و آمریکا ندارد.

سخنگوی کرملین همچنین گفت، دولت مسکو هیچ اظهارنظری درباره گزارش‌های مربوط به تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه ندارد. اگر اشتباه نکنم، نخستین بار شبکه خبری سی.ان.ان گزارشی را درباره این تحریم‌های جدید منتشر کرد. ما نمی‌دانیم که آیا این گزارش ها جعلی هستند یا کسی از عمد اینها را منتشر کرده است. به همین دلیل به آن واکنشی نشان نمی‌دهم. هیچ نشانه‌ای واضح از سوی کاخ سفید در این باره وجود ندارد و به همین دلیل،‌ من هم چیزی نمی‌گویم.

وی گفت: دیدار مجازی بین ولادیمیر پوتین و جو بایدن که امروز انجام می‌شود، در هر صورت با وجود پیش‌زمینه منفی طرف آمریکایی منطقی است.

سخنگوی کرملین خاطرنشان کرد: اظهارات واشنگتن درباره حمایت از دولت اوکراین در صورت بروز حمله از سوی روسیه فاقد رویکردی حساس است. در روزهای اخیر چنین اظهاراتی را شینده‌ایم.

پسکوف همچنین گفت، تصمیم واشنگتن درباره بایکوت دیپلماتیک المپیک پکن در حالی اعلام شده که چین با ورود هیچ مقام خارجی به کشور به خاطر پاندمی کرونا موافقت نکرده است. به دشواری می‌توان گفت که حجم این بایکوت چقدر است چراکه به هر طریق المپیک در شرایط نسبتا سختی همراه با محدودیت‌های مربوط به پاندمی کرونا برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اگر به خاطر بیاورید، طرف چینی درباره این مساله به صراحت عنوان کرده بود که هیچ مقام رسمی را دعوت نمی‌کند. به همین دلیل ورزشکاران نباید نگران عدم حضور یا بایکوت نمایندگان رسمی کشورها در بازی‌ها باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید