دارایی‌های شرکت هپکو تا اطلاع ثانوی متوقف شود

کدخبر: ۴۶۰۱۶۸
اقتصادنیوز: علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک خنداب و کمبجان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت:‌ جابه‌جایی اموال و دارایی‌های شرکت هپکو باید تا اطلاع ثانوی متوقف شود و روند رسیدگی کامل در این راستا به انجام برسد.
دارایی‌های شرکت هپکو تا اطلاع ثانوی متوقف شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، علی‌اکبر کریمی اظهار داشت: امروز با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی کشوردیدار شد و سهام مدیریت شرکت هپکو که  در اختیار تامین اجتماعی است باید با تقویت و حمایت از مدیریت در راستای رونق تولید هدایتگری شود. 

وی تاکید کرد: اقداماتی در خصوص واردات قطعات مورد نیاز و همچنین انعقاد قرارداد و در راستای پیگیری مطالبه بحق مدیریت این شرکت با هدف جلوگیری از واردات ماشین‌آلات راه‌سازی و معدنی انجام می‌شود.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اکنون در مجلس شورای اسلامی با جدیت پیگیر هستیم که واردات آن دسته از ماشین‌آلاتی که در شرکت هپکو قابلیت ساخت و تولید دارد، به هیچ وجه مجاز نباشد. 
کریمی در خصوص تسویه حساب میان تامین اجتماعی و  شرکت هپکو نیز گفت: با توجه به اینکه یک‌هزار و ۵۶ میلیارد تومان، از بدهی شرکت هپکو به بانک‌ها از طریق تهاتر با مطالبات تامین اجتماعی انجام و تسویه شده و در این راستا برای بازپرداخت بدهی‌ هپکو به سازمان تامین اجتماعی صورتجلسه ای در اردیبهشت ماه امسال بین مدیر عامل سابق سازمان تامین اجتماعی و همچنین مدیران شرکت هپکو منعقد شده که ۴۵ درصد از این مطالبات در قالب تملک املاک و دارایی‌های شرکت هپکو انجام شود.
وی افزود: قرار است که تمام و یا نصف سهام شرکت مس طارم که متعلق به هپکو است به تملک سازمان تامین اجتماعی درآید که این موضوع مورد دغدغه و اعتراض  کارکنان شرکت و سهامداران خرد هپکو بود و مراجعات متعددی نیز در این راستا شده بود.
نماینده مردم اراک خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در این راستا مکاتباتی با مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی‌ مبنی بر ابهاماتی که در مورد درصد سهم شرکت هپکو در مس طارم، انجام شد که نیاز است  این موضوع به‌طور دقیق بررسی شود و اهمیت اینکه باید مصلحت و منافع شرکت هپکو در این موضوع به طور کامل رعایت شود.
کریمی تصریح کرد: در خصوص سایر امور داخلی شرکت نیز تقویت و حمایت از مدیر عامل شرکت هپکو باید مدنظر ویژه باشد تا شاهد تسریع در روند رونق تولید هپکو باشیم و این واحد بزرگ تولیدی بتواند قراردادهایی که منعقد کرده را در اسرع وقت تولید و تحویل بدهد و با انعقاد قراردادهای جدید بتواند به شرایط ایده‌آل و مطلوب خود برگردد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در این نشست مهمترین مسایل و مشکلات در حوزه تامین اجتماعی استان به‌ویژه حوزه انتخابیه اراک، خنداب و کمیجان  مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و با توجه به کمبودهایی که در بیمارستان امام خمینی (ره) اراک در بخش درمان است از این رو، تسریع در اجرای طرح توسعه این بیمارستان ضروری است.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس ضمن تاکید بر تقویت امکانات درمانی شهر اراک نیز گفت: با توجه به جمعیت گسترده بالای هفتاد درصد شهروندان اراکی که زیر پوشش تامین اجتماعی هستند، در شهرستان اراک به‌عنوان مرکز استان نیاز به ایجاد ساختمان‌های اداری که مورد نیاز مراجعان است مورد تاکید است.

 کریمی اضافه کرد: همچنین در مورد شهرستان های خنداب و کمیجان هم که جمعیت چندین هزار نفری از افراد زیر پوشش تامین اجتماعی ساکن هستند تامین امکانات درمانی با سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی یا استفاده از خدمات درمانی سایرین  با حذف هزینه فرانشیز و ارایه خدمات ۱۰۰ در صد رایگان در این ۲ شهرستان الزامی است که در این نشست مطرح و مورد تاکید قرار گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تسریع در تکمیل مجتمع فرهنگی، ورزشی و رفاهی تامین اجتماعی در اراک مورد تاکید ویژه قرار گرفت چرا که جمعیت گسترده‌ای زیر پوشش این سازمان قرار دارد و تامین امکانات مورد نیاز در مرکز استان باید مدنظر  باشد.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید