آسانژ در زندان انگلیس دچار سکته مغزی شد

کدخبر: ۴۶۱۱۲۳
بنیانگذار ویکی لیکس در جریان بازداشت و شرکت در جلسه دادگاه دچار سکته مغزی شده است.
آسانژ در زندان انگلیس دچار سکته مغزی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسپوتنیک، «استلا موریس»، نامزد «جولیان آسانژ»، بنیانگذار ویکی لیکس فاش کرد که همسرش در جریان جلسه دادگاه اکتبر در انگلیس دچار سکته مغزی شده است.

دیلی میل آنلاین به نقل از نامزد آسانژ گزارش داد که این حادثه در جریان یک جلسه ویدئویی در دادگاه از زندان بلمارش در ۲۷ اکتبر رخ داد. بنا بر گزارش‌ها در جریان برگزاری دادگاه مشخص شد که آسانژ با افتادگی پلک راست، مشکلات و علائم آسیب عصبی روبرو شده است.

کارشناسان پزشکی گفته اند که حادثه برای آسانژ در جریان برگزاری جلسه دادگاه یک سکته کوچک بوده است که از نظر پزشکی به عنوان یک حمله ایسکمیک گذرا شناخته می‌شود و به دلیل یک وقفه مختصر در جریان خون در مغز، نخاع یا شبکیه ایجاد می‌شود و هرچند این وضعیت ممکن است باعث ناتوانی دائمی نشود، اما ممکن است مشکلات جدی‌تری در راه باشد.

گفته شده که سکته مغزی آسانژ به دلیل شرایط زندانی است که او از زمان بازداشتش در سال ۲۰۱۹ در معرض آن قرار داشته است.

نامزد آسانژ گفته است که او در حال مبارزه با شرایط نامساعد است و هرچند این نگرانی وجود دارد که این سکته کوچک مقدمه یک حمله بزرگ‌تر باشد. موریس یادآور شد که در حالی که قاضی آسانژ را از حضور در دادگاه معاف کرده بود، اما او همچنان اجازه نداشت اتاق فیلم زندان را ترک کند و او واقعاً در وضعیت وحشتناکی قرار داشت.

لازم به ذکر است، دولت آمریکا در اعتراض به حکم دادگاه لندن که مانع از استرداد جولیان آسانژ، بنیانگذار ویکی لیکس از بریتانیا شده بود، روز جمعه در دادگاه تجدیدنظر پیروز شده و اکنون دولت انگلیس باید آسانژ را به واشنگتن تحویل دهد.

گفته می‌شود واشنگتن با ارائه دادخواست به دادگاه تجدید نظر، رأی دادگاه بدوی را که در ماه ژانویه مبنی بر اینکه این استرالیایی ۵۰ ساله در صورت انتقال به سیستم قضائی ایالات متحده در خطر خودکشی قرار خواهد گرفت، به چالش کشید و نهایتاً امروز موفق به کسب پیروزی در دادگاه تجدید نظر شد.

واشنگتن معتقد است که جولیان آسانژ باید به دلیل انتشار اسناد نظامی محرمانه مربوط به جنگ افروزی و جنایات وحشیانه ایالات متحده در افغانستان و عراق توسط ویکی لیکس در سال ۲۰۱۰ محاکمه شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید