گفتگوی مشاور امنیت ملی عراق با هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا

کدخبر: ۴۶۱۳۷۰
اقتصادنیوز : قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق با هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه دیدار و گفتگو کرد..
گفتگوی مشاور امنیت ملی عراق با هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، ، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق روز یکشنبه با «برت مک گرک» هماهنگ کننده شورای امنیت ملی آمریکا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا و نیز هیئت همراهش دیدار کرد.

 پایگاه خبری ناس نیوز گزارش داد، در این دیدار که طبق اعلام این پایگاه، با حضور «متیو تولر» سفیر آمریکا برگزار شد، اوضاع امنیتی و سیاسی عراق و منطقه و نیز آخرین تحولات در دو سطح منطقه‌ای و بین المللی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرت.

برت مک گرک با اشاره به پایبندی آمریکا به دستاورد‌های چارچوب راهبردی با عراق، اعلام کرد: کشورش بر حسب این توافق، هرگز از آسمان عراق و خاک این کشور برای حمله به کشور‌های مجاور آن استفاده نمی‌کند و بار دیگر بر حمایت کشورش از تقویت توانایی عراق در مقابله با تروریسم تأکید می‌کند.

برت مک گرک مدعی شد: آمریکا هیچ تهدید برای هیچ کشوری محسوب نمی‌شود و دشمن مشترک، داعش تروریست است.

وی همچنین اذعان کرد: منفعت راهبردی آمزیکا در وجود یک دولت قوی و دارای حاکمیت در عراق نهفته شده است.

قاسم الاعرجی نیز در این دیدار گفت: گفتگو با دیگران بسیار مهم است و دولت عراق با همگان کار می‌کند. وی همچنین تاکید کرد که آرامش به نفع کشور است و عراق به دنبال دور زدن صحنه و حرکت به سمت تحکیم امنیت و ثبات خود و تقویت توانمندی‌های خود در همه زمینه‌ها است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید