انتقاد کرملین از بیانیه اخیر گروه ۷ / چیزی جز تهدید تکراری نیست!

کدخبر: ۴۶۱۵۳۸
دیمیتری پسکوف گفت: بیانیه اخیر گروه هفت درباره تحریم‌های احتمالی علیه روسیه چیزی جز یک تهدید دیگر نیست.
انتقاد کرملین از بیانیه اخیر گروه ۷ / چیزی جز تهدید تکراری نیست!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین خطاب به خبرنگاران گفت: از بابت طرح تهدیدات یا دیگر هشدارها علیه روسیه ما کاملاً چنین موضعی را درک کرده و نیازی نداریم که آن را ۱۰ بار تکرار کنند. ما می خواهیم این موضع متعادل باشد.

اسپوتنیک گزارش داد، از سوی دیگر دیمیتری پسکوف اعلام داشت، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه قصد ندارد با کارن دانفراید، دستیار وزیر امور خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا، در سفری چندی دیگر او به مسکو، دیداری داشته باشد و به سوال خبرنگاران از او در این مورد جواب منفی داد.

همچنین سخنگوی کرملین در ادامه اظهارات امروزش گفت، روسیه ممکن است طی چند روز آینده پیشنهاداتش درباره تضمین های امنیتی را از طریق کانال های دیپلماتیک به آمریکا تحویل دهد.

پسکوف به خبرنگاران گفت: رئیس جمهور روسیه در واقع گفت که این کار ظرف یک هفته انجام خواهد شد. بر این اساس، می توان فرض کرد که این کار در این هفته انجام خواهد شد و از طریق مجاری دیپلماتیک و وزارت امور خارجه به انجام می رسد.

سخنگوی کرملین همچنین امروز دوشنبه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جینپینگ، رئیس‌جمهور چین، در یک نشست آنلاین در تاریخ ۱۵ دسامبر، اولویت‌های همکاری بین دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد.

کمی پیش از آن پکن اعلام کرد این رهبران در روز چهارشنبه به صورت مجازی با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

کرملین در بیانیه خود تصریح کرد:‌ پوتین در ۱۵ دسامبر با شی جینپینگ در قالب یک ویدئو کنفرانس گفتگو خواهد کرد و نتایج این کار مشترک بر سر توسعه شراکت جامع استراتژیک روسیه-چین در سال ۲۰۲۱ جمع بندی شده و اولویتها برای همکاری در آینده هم مورد بحث قرار خواهد گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید