تروئیکای اروپا: ایران بین نابودی برجام و توافق به نفع مردم یکی را انتخاب کند

کدخبر: ۴۶۱۹۸۰
سه کشور تروئیکای اروپایی بیانیه‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین صادر کردند.
 تروئیکای اروپا: ایران بین نابودی برجام و توافق به نفع مردم یکی را انتخاب کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، سه کشور تروئیکای اروپایی بیانیه‌ای درباره برنامه هسته‌ای ایران و مذاکرات وین صادر کردند.

بنابر گزارش نشنال نیوز، در این بیانیه ادعا شده است که موضوع مهمی برای شورای امنیت در مورد ایران ایجاد شده است. ایران در دو سال گذشته قدم‌های مهمی برداشته است و حساس‌ترین بندهای توافق را نقض کرده است. برنامه هسته‌ای ایران هرگز به اندازه امروز پیشرفته نبوده است. این امر، صلح و امنیت بین‌المللی و سیستم جهانی منع اشاعه را تضعیف می‌کند!

اروپایی در این بیانیه بی اساس مدعی شدند: فرانسه، آلمان و انگلیس به اجرای کامل برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ متعهد هستند. ما به‌ صورت خستگی‌ناپذیر و با حسن نیت با اعضای حاضر در وین تعامل داریم تا توافقی برای نجات برجام به دست‌آید. 

تروئیکای اروپایی افزودند: ایران از توافق ها و سازش‌هایی  که پس از مدت‌ها مذاکرات سخت به دست آمده بود، فاصله گرفته و همزمان خواسته‌های حداکثری بیشتری را مطرح می‌کند. ما به نقطه‌ای نزدیک می‌شویم که افزایش سرعت برنامه هسته‌ای ایران، برجام را کاملا نابود می‌کند.

در ادامه این سه کشور تاکید کردند که دیپلماسی هنوز برای ایران ممکن است. ایران باید بین فروپاشی برجام و توافق عادلانه و جامع به نفع مردم و ملت ایران یکی را انتخاب کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید