کشف گور جمعی در شمال عراق/ اجساد متعلق به کیست؟

کدخبر: ۴۶۲۳۵۱
جانشین فرمانده محور گرمیان(قرتبه) در شمال عراق گفت: یک گور جمعی حاوی اجساد قربانیان داعش در شمال عراق پیدا شده است.
کشف گور جمعی در شمال عراق/ اجساد متعلق به کیست؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس، یک واحد از نیروی پیشمرگه کُرد بقایای دستکم ۱۱ پلیس عراقی را در گور جمعی به جا مانده از داعش در شمال این کشور پیدا کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از سرلشکر محمد رستم، جانشین فرمانده محور گرمیان(قرتبه) در شمال عراق گفت: این گورستان امروز پنجشنبه در منطقه دوراجی و نزدیک به منطقه غازه (منطقه مورد مناقشه بین منطقه کردستان عراق و دولت عراق) پیدا شد. گورستان حاوی کانال‌ها و گودال‌هایی است که مخفیگاه داعش را تشکیل می‌دادند.

وی گفت که بقایای این اجساد متعلق به افرادی است به گمان می‌رود در سال 2018 توسط داعش دستگیر و کشته شده‌اند.

سرلشکر رستم توضیح داد که با هماهنگی پلیس عراق و نیروهای پیشمرگه تجسس برای یافتن اجساد دیگر همچنان ادامه دارد. وی تاکید کرد که یک تیم مهندسی و پزشکی از پلیس عراق در محل حضور دارند.

وی تاکید کرد: این گورستان بر اساس اطلاعات ما مبنی بر وجود مخفیگاه‌های داعش در منطقه‌ای که آنها نیروهای عراقی را در آنجا زندانی کرده بودند، پیدا شده است.

به گفته این مقام مسئول، عملیات جست‌وجو از ابتدای هفته  توسط ارتش عراق و نیروهای پیشمرگه در مناطق وسیعی در شمال استان دیالی و مناطقی در شرق شهر طوز خورماتو در استان صلاح الدین آغاز شده است.

 داعش  بین سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ مناطق وسیعی از عراق را تحت کنترل خود داشت و بر اساس آمار سازمان ملل بیش از 200 گور جمعی از خود به جای گذاشت. و به احتمال زیاد این گورها حاوی بیش از ۱۲ هزار جسد در عراق و پنج هزار جسد در شمال سوریه هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید